Ekspert: Hipermarkety mogą wrócić do łask, sprzedaż piwa może spaść

Autor: dlahandlu.pl 9 marca 2018 10:08

Ekspert: Hipermarkety mogą wrócić do łask, sprzedaż piwa może spaść Fot. Shutterstock.com

- Wejście w życie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele spowoduje konieczność zdefiniowania nowej roli hipermarketów. Z badań wynika, że główne misje zakupowe w sektorze FMCG realizowane w niedzielę to duże zakupy uzupełniające na kilka dni, na najbliższy tydzień lub nawet dłuższy okres (takie zakupy to 55 proc. wszystkich niedzielnych zakupów). Takich zakupów nie da się zrealizować w mniejszych sklepach czy na stacjach benzynowych, których zakaz ustawowy ominie. Konsumenci prawdopodobnie będą próbować przenosić zakupy na sobotę, co spowoduje duży ruch i tłok. Z tego powodu hipermarkety prawdopodobnie wrócą do łask – powiedział Artur Czajka, Retail&Shopper Business Development Manager w agencji badawczej IQS.

Do niedzielnych wizyt w galeriach handlowych przyznaje się 31% respondentów, czyli ok. 10 mln
Polaków. Około 30% robi wówczas zakupy. W niedziele znacznie wzrasta udział mężczyzn wśród kupujących. Jest to widoczne zwłaszcza w zakupach FMCG (56% mężczyzn versus 44% kobiet). W dużej mierze są to mężczyźni w średnim wieku i dobrze zarabiający (44% stanowią mężczyźni zarabiający ponad 5 tys. zł).

Obecnie w niedzielnych zakupach silną pozycję mają supermarkety. Na niedzielne zakupy ten format sklepów wybiera średnio więcej osób niż w każdy z pozostałych dni tygodnia. Mniejsze sklepy spożywcze, sklepy lokalne, sklepy typu convenience i stacje benzynowe nie są silnie kojarzone z niedzielnymi zakupami. 

– Obowiązująca od marca br. ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele, może się okazać dużym wyzwaniem także dla niektórych producentów, ponieważ w niedziele wiele kategorii sprzedaje się lepiej niż w pozostałe dni tygodnia. Przykładem takich produktów jest np. piwo, które zyskuje 9 punktów procentowych, ale również napoje bezalkoholowe. O 7 pp. w niedzielę wyższa jest też sprzedaż owoców i warzyw, a także kosmetyków (9 pp.) Może się okazać, że w wybranych grupach produktów trudno będzie zrekompensować niedzielną sprzedaż – powiedział Mateusz Zubkowicz, Business Unit Manager.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Gamrot 2018-03-29 16:47:07

    Ja tam ulubiona Perle kupuje na zapas. Jest w swietnej cenie wiec moge

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.