Ekspert: Inwestor uściśli dyscyplinę sieciową i finansową Piotra i Pawła

www.portalspozywczy.pl 23 lutego 2018 14:40

Sieć handlowa Piotr i Paweł ma nowego inwestora finansowego w postaci funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners z notowanej na GPW Grupy Capital Partners. – Ta informacja nie zaskakuje. Od dłuższego czasu czytało się, że sieć Piotr i Paweł poszukiwała pomysłów sprostania coraz bardziej konkurencyjnemu rynkowi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

– Dotychczas sieć Piotr i Paweł czyniła to środkami – ujmijmy to w ten sposób – organicznymi: kolejne nowe strategie asortymentowe, wystrój, udział w „hipergrupie” zakupowej PL PLUS oraz ofensywa porządnych marek własnych. Widocznie uznano, że to nie wystarczy, tym bardziej, że pojawił się – o czym szeptano – kryzys z ubezpieczaniem transakcji, co musi wskazywać na problemy z dyscypliną sieciową – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

Czytaj także: Piotr i Paweł pozyskał inwestora finansowego, wciąż szuka inwestora strategicznego

– I mamy zwrot strategiczny: podjęto współpracę z funduszem – który z pewnością uściśli dyscyplinę sieciową i finansową firmy – oraz zapowiedź wejścia we współpracę z inwestorem strategicznym. Świadczy to o odpowiedzialności i zapobiegliwym uprzedzaniu trudnych sytuacji w rynku – nie zapominajmy, że koniunktura minęła już swój szczyt, a konkurencja nie śpi. Firma poszukuje drogi w przyszłość – uważa Andrzej Faliński.

– Pamiętajmy, że delikatesowa strategia kilku sieci supermarketów była na tyle dobra, że nawiązali do niej najsilniejsi gracze rynku, czyli firmy „niegdyś dyskontowe” – i uczyniły to z sukcesem. Dziś, za ich sprawą, oferta dyskontowa jest wszędzie. "Piotr i Paweł" zrozumiał to wcześnie, a na pewno wcześniej od Almy, której losu nie podzielił. Stąd przecież wynikły programy marek własnych, poszukiwanie skali i możliwości cenowych poprzez PL PLUS, czy też nacisk na ekspansję franczyzową. Kierunek był słuszny i wbrew pozorom dał efekty – niestety niewystarczające – tłumaczy ekspert. 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.