Ekspert: Inwestor uściśli dyscyplinę sieciową i finansową Piotra i Pawła

www.portalspozywczy.pl 23 lutego 2018 14:40

Sieć handlowa Piotr i Paweł ma nowego inwestora finansowego w postaci funduszy zarządzanych przez TFI Capital Partners z notowanej na GPW Grupy Capital Partners. – Ta informacja nie zaskakuje. Od dłuższego czasu czytało się, że sieć Piotr i Paweł poszukiwała pomysłów sprostania coraz bardziej konkurencyjnemu rynkowi – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

– Dotychczas sieć Piotr i Paweł czyniła to środkami – ujmijmy to w ten sposób – organicznymi: kolejne nowe strategie asortymentowe, wystrój, udział w „hipergrupie” zakupowej PL PLUS oraz ofensywa porządnych marek własnych. Widocznie uznano, że to nie wystarczy, tym bardziej, że pojawił się – o czym szeptano – kryzys z ubezpieczaniem transakcji, co musi wskazywać na problemy z dyscypliną sieciową – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert handlu detalicznego.

Czytaj także: Piotr i Paweł pozyskał inwestora finansowego, wciąż szuka inwestora strategicznego

– I mamy zwrot strategiczny: podjęto współpracę z funduszem – który z pewnością uściśli dyscyplinę sieciową i finansową firmy – oraz zapowiedź wejścia we współpracę z inwestorem strategicznym. Świadczy to o odpowiedzialności i zapobiegliwym uprzedzaniu trudnych sytuacji w rynku – nie zapominajmy, że koniunktura minęła już swój szczyt, a konkurencja nie śpi. Firma poszukuje drogi w przyszłość – uważa Andrzej Faliński.

– Pamiętajmy, że delikatesowa strategia kilku sieci supermarketów była na tyle dobra, że nawiązali do niej najsilniejsi gracze rynku, czyli firmy „niegdyś dyskontowe” – i uczyniły to z sukcesem. Dziś, za ich sprawą, oferta dyskontowa jest wszędzie. "Piotr i Paweł" zrozumiał to wcześnie, a na pewno wcześniej od Almy, której losu nie podzielił. Stąd przecież wynikły programy marek własnych, poszukiwanie skali i możliwości cenowych poprzez PL PLUS, czy też nacisk na ekspansję franczyzową. Kierunek był słuszny i wbrew pozorom dał efekty – niestety niewystarczające – tłumaczy ekspert. 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane