Ekspert: Jak rozpocząć sprzedaż transgraniczną?

Autor: dlahandlu.pl 29 marca 2017 11:53


Europejski e-konsument kupuje przez Internet więcej i częściej, a polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów – szczególnie Brytyjczyków i Niemców – niższymi cenami. Jak zatem skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do zagranicznego użytkownika? Jak generować sprzedaż poza granicami kraju bez ryzyka alokacji dużych środków na start?

Już 57% procent Europejczyków kupuje przez Internet, a tylko 16% średnich i małych przedsiębiorstw sprzedaje w tym kanale, przy czym jedynie 7,5% prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne. Z drugiej strony, w 16% populacji UE dokonało w 2016 r. zakupów w sklepie poza granicami swojego kraju, co oznacza 33% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Perspektywy rozwojowe rysują się więc optymistycznie, tym bardziej, że finansowane ze środków unijnych kampanie informacyjne wzmacniają zaufanie klientów do zakupów wewnątrz Unii i przyczyniają się do budowania standardów i oczekiwań wobec sprzedawców spoza UE.

Pozaeuropejskie rynki o dużym potencjale to przede wszystkim Rosja i kraje azjatyckie. Zaufanie jakim mieszkańcy tych krajów darzą produkty o europejskim pochodzeniu pozwala wykorzystać nisze w ofercie gigantów z grupy Alibaba.

Kluczowym czynnikiem sukcesu sklepu za granicą jest zapewnienie użytkownikowi procesu realizacji zamówienia, do jakiego jest przyzwyczajony w swoim kraju. Według najnowszych badań już 16% Europejczyków dokonuje zakupów online w sklepach zagranicznych, można jednak przypuszczać, że dane te są zaniżone. Dobrze przygotowany sklep buduje wrażenie „bliskości” i lokalności, a jego klient może pozostać nieświadomy, że zakupiony produkt dotrze do niego przez granicę. Przygotowanie dopracowanej wersji językowej oraz udostępnienie popularnych na danym rynku sposobów dostawy i form płatności w lokalnej walucie ułatwi potencjalnym klientom decyzję o dokonaniu zakupu. Warto już na tym etapie dostosować się do standardów na lokalnym rynku.

W początkowej fazie ekspansji zagranicznej bezpiecznym (i popularnym na rynkach zachodnich) rozwiązaniem jest udostępnienie swoich produktów na największych platformach aukcyjnych, takich jak eBay, Amazon Marketplace czy czeski odpowiednik Allegro – Aukro, oraz integracja z największymi porównywarkami produktowymi. Serwisy te korzystają z poprawiających konwersję narzędzi retargetingowych, co oznacza darmowe wsparcie promocyjne naszych produktów w ramach współpracy z pośrednikiem. Największe bariery związane z tym kanałem to ograniczony wolumen transakcji (bezpośrednio zależny od liczby użytkowników serwisu) oraz niewielkie możliwości budowania własnej marki.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.