Ekspert: Jak rozpocząć sprzedaż transgraniczną?

Autor: dlahandlu.pl 29 marca 2017 11:53


Europejski e-konsument kupuje przez Internet więcej i częściej, a polskie e-sklepy przyciągają zagranicznych klientów – szczególnie Brytyjczyków i Niemców – niższymi cenami. Jak zatem skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do zagranicznego użytkownika? Jak generować sprzedaż poza granicami kraju bez ryzyka alokacji dużych środków na start?

Już 57% procent Europejczyków kupuje przez Internet, a tylko 16% średnich i małych przedsiębiorstw sprzedaje w tym kanale, przy czym jedynie 7,5% prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne. Z drugiej strony, w 16% populacji UE dokonało w 2016 r. zakupów w sklepie poza granicami swojego kraju, co oznacza 33% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Perspektywy rozwojowe rysują się więc optymistycznie, tym bardziej, że finansowane ze środków unijnych kampanie informacyjne wzmacniają zaufanie klientów do zakupów wewnątrz Unii i przyczyniają się do budowania standardów i oczekiwań wobec sprzedawców spoza UE.

Pozaeuropejskie rynki o dużym potencjale to przede wszystkim Rosja i kraje azjatyckie. Zaufanie jakim mieszkańcy tych krajów darzą produkty o europejskim pochodzeniu pozwala wykorzystać nisze w ofercie gigantów z grupy Alibaba.

Kluczowym czynnikiem sukcesu sklepu za granicą jest zapewnienie użytkownikowi procesu realizacji zamówienia, do jakiego jest przyzwyczajony w swoim kraju. Według najnowszych badań już 16% Europejczyków dokonuje zakupów online w sklepach zagranicznych, można jednak przypuszczać, że dane te są zaniżone. Dobrze przygotowany sklep buduje wrażenie „bliskości” i lokalności, a jego klient może pozostać nieświadomy, że zakupiony produkt dotrze do niego przez granicę. Przygotowanie dopracowanej wersji językowej oraz udostępnienie popularnych na danym rynku sposobów dostawy i form płatności w lokalnej walucie ułatwi potencjalnym klientom decyzję o dokonaniu zakupu. Warto już na tym etapie dostosować się do standardów na lokalnym rynku.

W początkowej fazie ekspansji zagranicznej bezpiecznym (i popularnym na rynkach zachodnich) rozwiązaniem jest udostępnienie swoich produktów na największych platformach aukcyjnych, takich jak eBay, Amazon Marketplace czy czeski odpowiednik Allegro – Aukro, oraz integracja z największymi porównywarkami produktowymi. Serwisy te korzystają z poprawiających konwersję narzędzi retargetingowych, co oznacza darmowe wsparcie promocyjne naszych produktów w ramach współpracy z pośrednikiem. Największe bariery związane z tym kanałem to ograniczony wolumen transakcji (bezpośrednio zależny od liczby użytkowników serwisu) oraz niewielkie możliwości budowania własnej marki.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,20

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane