Ekspert: Jeśli producenci nie chcą być podwykonawcami sieci handlowych, muszą budować silne marki

www.portalspozywczy.pl 30 czerwca 2017 15:22

- Jeśli branża spożywcza nie weźmie się za budowanie własnych marek, to producenci skończą jako bezimienni podwykonawcy dla sieci handlowych – oczywiście za najniższą możliwą cenę - ostrzega Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD.

Podczas wywiadu na temat strategii budowania brandów w branży spożywczej w Polsce, z Jakubem Bierzyńskim zastanawialiśmy się czy tylko markowi producenci mają dobrą pozycję do negocjacji z sieciami handlowymi. Prezes opowiedział nam o przykładzie Wedla, który nie godząc się na warunki sieci Biedronka, wyszedł z niej, a później został "poproszony" o powrót.

- Ucieczką od tego jest budowa dużej marki jak np. Wedel, który wyszedł z Biedronki. Pracowaliśmy nad nowym otwarciem marketingowym dla marki i to się udało. Sprzedaż niezależnie od Biedronki dynamicznie rosła w innych kanałach. Owszem, na początku wyjście z dyskontu spowodowało gwałtowny spadek sprzedaży, natomiast nowe kampanie zrekompensowały częściowo te straty. Cena w jednym kanale dystrybucji może zaniżyć całkowite obroty producenta, bo traktowana jest jako punkt odniesienia dla przez innych partnerów, stąd decyzja o wyjściu marki Wedel. Po pół roku udało się zwiększyć wyniki. Natomiast dyskont poniósł jeszcze większe straty, ponieważ przełożyło się to negatywnie na sprzedaż całe segmentu słodyczy. W końcu Biedronka doszła do wniosku, że Wedel musi powrócić na ich półki - mówił nam prezes OMD.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.