Ekspert: Kanał mobilny zdominował proces zakupowy - klient spogląda na ekran smartfona 240 razy dziennie

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2015 09:57

Smartfon stał się naturalnym towarzyszem zakupów klienta, a aplikacje zakupowe notują rocznie wzrost pobrań o 174 proc. Decydując się na obecność w kanale mobilnym, trzeba postawić na regularną i przemyślaną aktywność, aby tej walki nie przegrać - przekonuje  Maciej Tygielski, CEO MyShop.mobi.

48 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z aplikacji, porównywarek cenowych po to, aby znaleźć najbardziej atrakcyjną dla siebie ofertę. Klienci nie lubią przepłacać i chcą być na bieżąco z nowościami oraz promocjami, jakie oferują te sklepy i miejsca, w których wydają pieniądze. Sięgają więc po smartfona, na którym wykonują średnio trzy czynności okołozakupowe – m.in. porównują ceny, szukają inspiracji i dzielą się opiniami na temat produktów, usług czy jakości obsługi.

Zaniedbania klientów obrazuje postępowanie niektórych marek na Facebooku. Część z nich po prostu założyła tam konto, siłą swojego logo przyciągnęła fanów i zdobyła upragnione lajki, nie dbając o większą aktywność. Wpisy na takich fanpejdżach publikowane są raz na kilka tygodni, dość przypadkowo i chaotycznie, a komentarze i zaczepki fanów pozostawiane są bez odpowiedzi. Jeśli decydujemy się na obecność w takim kanale jak aplikacja branżowa, kluczowe są konsekwencja, regularność i przede wszystkim interakcja. Od tego w dużej mierze zależy to, jak skutecznym narzędziem będzie dla Twojego sklepu czy miejsca.

Aby uniknąć rozczarowania klientów należy planować aktywność w aplikacji z wyprzedzeniem; korzystać z jak największej liczby funkcji, jakie daje; zadbać o regularność kontaktu; wejść w interakcję, nie pozostawiając klienta bez odpowiedzi; dawać coś wyjątkowego – specjalną promocję, ważną informację, o której użytkownicy aplikacji dowiedzą się jako pierwsi; być uważnym i wyciągać wnioski – sprawdzać, jak reagują klienci na konkretne aktywności; angażować i aktywizować społeczność w aplikacji.

Jak pokazują wyniki Raportu Criteo Q3 Mobile Commerce – kanał mobilny zdominował dziś proces zakupowy, a klient spogląda na ekran smartfona 240 razy dziennie. Trampoliną do serc i portfeli klientów jest obecność na ekranie jego smartfona, w dodatku przemyślana, regularna i oparta na dialogu.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,73

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane