Ekspert: Kanał mobilny zdominował proces zakupowy - klient spogląda na ekran smartfona 240 razy dziennie

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2015 09:57

Smartfon stał się naturalnym towarzyszem zakupów klienta, a aplikacje zakupowe notują rocznie wzrost pobrań o 174 proc. Decydując się na obecność w kanale mobilnym, trzeba postawić na regularną i przemyślaną aktywność, aby tej walki nie przegrać - przekonuje  Maciej Tygielski, CEO MyShop.mobi.

48 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z aplikacji, porównywarek cenowych po to, aby znaleźć najbardziej atrakcyjną dla siebie ofertę. Klienci nie lubią przepłacać i chcą być na bieżąco z nowościami oraz promocjami, jakie oferują te sklepy i miejsca, w których wydają pieniądze. Sięgają więc po smartfona, na którym wykonują średnio trzy czynności okołozakupowe – m.in. porównują ceny, szukają inspiracji i dzielą się opiniami na temat produktów, usług czy jakości obsługi.

Zaniedbania klientów obrazuje postępowanie niektórych marek na Facebooku. Część z nich po prostu założyła tam konto, siłą swojego logo przyciągnęła fanów i zdobyła upragnione lajki, nie dbając o większą aktywność. Wpisy na takich fanpejdżach publikowane są raz na kilka tygodni, dość przypadkowo i chaotycznie, a komentarze i zaczepki fanów pozostawiane są bez odpowiedzi. Jeśli decydujemy się na obecność w takim kanale jak aplikacja branżowa, kluczowe są konsekwencja, regularność i przede wszystkim interakcja. Od tego w dużej mierze zależy to, jak skutecznym narzędziem będzie dla Twojego sklepu czy miejsca.

Aby uniknąć rozczarowania klientów należy planować aktywność w aplikacji z wyprzedzeniem; korzystać z jak największej liczby funkcji, jakie daje; zadbać o regularność kontaktu; wejść w interakcję, nie pozostawiając klienta bez odpowiedzi; dawać coś wyjątkowego – specjalną promocję, ważną informację, o której użytkownicy aplikacji dowiedzą się jako pierwsi; być uważnym i wyciągać wnioski – sprawdzać, jak reagują klienci na konkretne aktywności; angażować i aktywizować społeczność w aplikacji.

Jak pokazują wyniki Raportu Criteo Q3 Mobile Commerce – kanał mobilny zdominował dziś proces zakupowy, a klient spogląda na ekran smartfona 240 razy dziennie. Trampoliną do serc i portfeli klientów jest obecność na ekranie jego smartfona, w dodatku przemyślana, regularna i oparta na dialogu.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.