Ekspert: Klienci e-sklepów oczekują wsparcia w trakcie zakupów

Autor: dlahandlu.pl 24 maja 2017 13:20

Spersonalizowana komunikacja z klientem to wiodący trend, który opanował świat marketingu oraz e-commerce. Klienci oczekują dziś personalnego podejścia na wielu płaszczyznach, a jedną z nich jest stałe wsparcie podczas ścieżki zakupowej - uważa Marek Włodarczyk, Country Manager Optivo, an Episerver Company.

Informacje o nawykach użytkowników odwiedzających stronę są kluczowym elementem, umożliwiającym dostarczenie odpowiednich rekomendacji, które zwiększą AOV (z ang. Average Order Value), czyli średnią wartość zamówienia. W ramach strony sklepu sprzedawca powinien śledzić kliknięcia, przewinięcia i ruchy myszką, których dokonują użytkownicy. W ten sposób stworzy tzw. heat mapę, która zobrazuje, jak zachowują się klienci sklepu. Na tej podstawie będzie mógł precyzyjnie rozplanować układ strony startowej, umieszczając w najbardziej widocznych miejscach najistotniejsze z punktu widzenia klienta informacje - przekonuje Marek Włodarczyk.

- Dobrym pomysłem jest także przeprowadzenie testów A/B. Sprawdzą one skuteczność strony internetowej i pozwolą odpowiedzieć na pytanie, czy użytkownicy, którzy odwiedzają sklep po raz pierwszy chętniej dokonują zakupu, gdy promowane są nowości czy bestsellery oraz czy zmiana położenia przycisków call-to-action drastycznie zmienia poziom sprzedaży - dodaje.

Rekomendacje mogą okazać się skutecznym narzędziem upsellingowym wyłącznie wtedy, kiedy oparte będą na dokładnej analizie wcześniejszych zachowań klientów. Pomocny w stworzeniu wskazówek zakupowych, które mają szansę spotkać się z żywą reakcją odbiorców, będzie silnik rekomendacji, połączony z narzędziem do e-mail marketingu. W ten sposób treści składające się na newsletter korespondować będą z działaniami klienta na stronie www.

Zdaniem eksperta, chcąc dopasować rekomendację do działań klienta należy przeanalizować:
- Zapytania ofertowe: polecanie produktyóww oparciu o najczęściej wyszukiwane przez danego klienta hasła i frazy;
- Historię zakupów: stworzenie listy rekomendowanych produktów na podstawie zakupów, które dokonał klient. W ten sposób można dopasować nowości oraz bestsellery, które potencjalnie zainteresują konkretnego klienta; 
- Koszyk: podpowiedź, co warto dorzucić do koszyka, po zapoznaniu się z produktami, które już się w nim znajdują. Pomocna może być także lista życzeń, którą stworzył klient podczas kilku ostatnich wizyt w sklepie;
- Zachowanie społeczności: rekomendacje w oparciu o ocenę i polecenia produktu na stronie oraz w kanałach social media.
- Lokalizację geograficzną: proponowanie odpowiednich produktów na podstawie lokalnego klimatu lub innych uwarunkowań regionalnych.

- Umiejętna ekspozycja asortymentu sklepu, oparta na dokładnej analizie zachowania i preferencji klientów to jedna z najbardziej skutecznych metod na zwiększenie wartości zamówień. Klienci lubią być prowadzeni za rękę i czuć, że na każdym etapie ścieżki zakupowej mogą liczyć na wsparcie. Mailingi, w których pokazane zostaną najciekawsze z punktu widzenia klienta produkty przyczynią się także do zwiększenia lojalności klientów - uważa Marek Włodarczyk.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane