Ekspert: Kolejny rok przyniesie branży e-commerce dwucyfrowy wzrost

Autor: dlahandlu.pl 23 stycznia 2017 09:26

– Rynek handlu elektronicznego to nadal jedna z najbardziej rozwijających się gałęzi gospodarki. Kolejny rok również przyniesie e-commerce dwucyfrowy wzrost. Branża ma ogromny potencjał, aby dalej dynamicznie się rozwijać – w ciągu najbliższych 10 lat, dzięki postępującej cyfryzacji, wartość dodana w branży może wzrosnąć o 10-15 proc. Jest to również potencjał dla sprzedaży przez internet artykułów spożywczych - uważa Patrycja Sass - Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Zdaniem prezes e-Izby, ważne jest, aby na cyfryzację handlu patrzeć zarówno z perspektywy sprzedawców, jak i klientów i tutaj na pewno kluczowy jest omnichannel. - Sklepy w swoich strategiach rozwoju i sprzedaży muszą uwzględniać omnichannel, ponieważ miejsc styku ze współczesnym smartkonsumentem jest dziś wiele - od offilne - przez online, mobile aż do kanałów social. Klient jest dziś wszechobecny, sklep także musi taki być, jeśli chce dotrzymać mu kroku. Bardzo ważne dla efektywności sprzedaży wielokanałowej jest zadbanie o to, aby doświadczenia klienta w kontakcie ze sklepem były pozytywne niezależnie od kanału - mówi Patrycja Sass-Staniszewska.

Największym wyzwaniem dla branży są kwestie legislacyjne. - Polscy przedsiębiorcy potrzebują stabilnego prawa, które daje możliwości długotrwałego planowania biznesowego. Częste modyfikacje przepisów nie sprzyjają pewności działania w e-handlu i uniemożliwiają długofalowe inwestowanie. Do celu, jakim jest stabilne prawo, trzeba dążyć konsekwentnie, jednak należy również eliminować aktualnie występujące bariery prawne. Chodzi o przepisy, które utrudniają rozwój gospodarki cyfrowej, a często sprawiają, że innowacyjne projekty są rozwijane poza Polską. Przykładem może być skomplikowana regulacja prowadzenia marketingu bezpośredniego w Internecie. Zawarta jest w dwóch różnych ustawach i w każdej inaczej ujęta. Inną ilustracją możliwej bariery prawnej może być projekt ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele, który może zablokować możliwość składania zamówień w sklepach internetowych w tym dniu - uważa Patrycja Sass-Staniszewska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.