Ekspert: Konsumenci najbardziej ufają innym konsumentom

Autor: dlahandlu.pl 31 maja 2017 10:43

- Zdobycie zaufania konsumentów do marki jest jednym z kluczowych celów wszelkich działań reklamowych, gdyż to ono stanowi punkt wyjścia do zainteresowania go ofertą. Współczesne media oraz sposoby komunikacji międzyludzkiej znacząco wpłynęły na zmiany w dostępie do źródeł informacji oraz poziomie zaufania do wyrażonych w nich opinii. Jak wynika z badań, media wysoko zasięgowe takie jak prasa, telewizja czy radio nie są obecnie wskazywane przez Polaków jako najbardziej wiarygodne źródło pozyskiwania informacji na temat produktu czy firmy. Okazuje się, że media internetowe na tle innych wypadają w tej konkurencji najlepiej - mówi Karol Kotowski, założyciel i dyrektor generalny Content Organica.

Jak wynika z badań konsumenci najbardziej ufają innych konsumentom. W najmniejszym stopniu natomiast ufają reklamom. - Świadczą o tym m.in. wyniki badań firmy Nielsen według których, aż 90 proc. ankietowanych zawierza opiniom swoich znajomych, a niewiele mniej czerpie informacje z opinii innych internautów ( 70 proc.). Skąd bierze się tak wysoki poziom zaufania do poleceń? Po pierwsze opinie w sieci wydają się konsumentom naturalne i spontaniczne, po drugie, gdy inna osoba nam coś poleca bądź odradza wierzymy, że robi to w dobrej wierze. Dlatego posiadając taką wiedzę firmy powinny odpowiednio planować swoje strategie komunikacji w oparciu np. o działania z zakresu marketingu szeptanego  - uważa ekspert.

Jaego zdaniem marketing szeptany jest jednym z narzędzi promocji, który cechuje duża wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów. - Właściwie przygotowane komunikaty sprawią, że konsument nie ma poczucia wywierania na nim presji. Co więcej często sam staje się nośnikiem reklamy, przekazując informacje o produkcie swoim bliskim, czy znajomym, stając się tym samym naturalnym ambasadorem marki. Nic więc dziwnego, że firmy coraz częściej inwestują w to narzędzie promocji, gdyż rekomendacja przybiera coraz bardziej na sile w porównaniu do suchych sloganów reklamowych - mówi Karol Kotowski.

Według badań grupy Nielsen, współczynnik skuteczności reklamy telewizyjnej mierzony ilością osób które zaufały temu przekazowi wynosi 62 proc. Dlatego poprzez działania z zakresu marketingu szeptanego jesteśmy wstanie uzyskać o wiele lepsze wyniki ponosząc znacznie niższe koszty. 





 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,18

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane