Ekspert: Lidl zrewolucjonizował podejście do mediów społecznościowych

www.portalspozywczy.pl 19 grudnia 2017 14:10

Sieci handlowe zaczęły dostrzegać potencjał mediów społecznościowych. Ich działania w social media stały się realnym narzędziem wsparcia sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik – Brand Manager Agencji Freebee.

- Social media w pierwszych latach funkcjonowania pełniły zazwyczaj zbliżoną rolę do stron www. Wszelkie informacje dotyczące produktów czy usług, jakie marka, firma czy sklep chciały przekazać klientom, pojawiały się na Facebooku, a z czasem na Google Plus - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

- Sieci spożywcze w podobny sposób korzystały do niedawna z portali społecznościowych. Celem komunikacji na Facebooku, Twitterze czy Instagramie było jedynie budowanie wizerunku, a marki nie potrafiły w pełni wykorzystać narzędzi, które oferowały te portale. Wykorzystanie social mediów w strategii promocji było wręcz symboliczne i traktowane jako „nice to have”, który nie ma realnego przełożenia na sprzedaż - tłumaczy.

- Sieci handlowe takie jak Lidl Polska czy Tesco zaczęły jednak dostrzegać potencjał Facebooka, a w szczególności jego zaangażowanych użytkowników. Z roli narzędzi wizerunkowych, działania w social media, stały się realnym narzędziem wsparcia sprzedaży. Jak? Wykorzystano sprawdzone działania - czyli gazetki promocyjne, które dostosowano do potrzeb scyfryzowanego klienta. Odtąd mógł zapoznać się on z aktualną ofertą sklepu, już nie tylko w fizycznej, papierowej formie, ale również wejść na profil sieci handlowych, by uzyskać istotne dla niego informacje - dodaje.

- Mimo, że sieci te nie prowadzą jeszcze sprzedaży online, można zauważyć, że „gazetki elektroniczne” na Facebooku są już bardzo istotnym elementem wsparcia sprzedaży dla marek. Z czasem powstały oddzielne, dedykowane grupy lub fanpage prowadzone przez sieci – takie jak np. Lidl Promocje, gdzie w jednym miejscu można znaleźć wszystkie gazetki Lidla - mówi ekspertka.

- Lidl jest siecią handlową, która zrewolucjonizowała podejście do Facebooka, Instagrama i YouTube wprowadzając, popularną wśród konsumentów, Kuchnię Lidla. Był to moment, w którym marketerzy zauważyli siłę kontentu i to, że samo komunikowanie o promocjach nie wystarczy. Odtąd kluczową informacją nie była już oferta na -20% na lukier do pierników, ale przepis na pierniki z wykorzystaniem lukru, który można kupić właśnie w tej, a nie innej sieci handlowej w dobrej cenie. Od tego momentu tworzenie wartościowego kontentu przez sieci handlowe okazało się niezbędne do zdobycia zainteresowania klientów. Sieci zaczęły pełnić rolę „przyjaciela”, który doradza konsumentom jak smacznie gotować, jak pakować prezenty i wiele więcej. Dzięki temu wokół nich zaczęły tworzyć się społeczności - mówi Patrycja Ogrodnik.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    5,29

  • Min

    3,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane