Ekspert: Lody familijne i sprzedawane w sektorze HoReCa mniej dotyka sezonowość

dlahandlu.pl 7 listopada 2017 12:34

Największa sprzedaż lodów, bo około 80 proc., przypada na okres wiosenno-letni. Z tego względu ich produkcja jest wtedy największa. Później spożycie spada. Dla producentów nastaje czas zbierania badań dotyczących sprzedaży, analizy informacji oraz planowania kolejnego sezonu.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja lodów w 2016 roku wyniosła 2,890 miliona hektolitrów. W porównaniu z 2015 rokiem, wytwarzanie wzrosło o 7,1 proc. W 2012 roku było to 2,485 miliona hektolitrów.

Popyt na lody jest oczywiście największy latem. Okazuje się jednak, że dla producentów z branży lodziarskiej marzeniem nie jest upalny okres. - Idealna pogoda to przyjemne, słoneczne dni z umiarkowaną, letnią temperaturą w granicach 22-23 stopni Celsjusza – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej. 

W okresie jesienno-zimowym, spożycie zimnych deserów spada, szczególnie w kategorii lodów impulsowych, czyli tych po które sięgamy w wyniku bardzo spontanicznej decyzji. – Mniejszą sezonowość i wahania sprzedaży obserwuje się w przypadku lodów familijnych i sektora HoReCa. Lody marki Bracia Koral można spotkać nie tylko w tradycyjnych punktach sprzedaży, ale coraz to szerzej w restauracjach, cafeteriach oraz hotelach na terenie całej Polski. Mimo iż zimne desery na patyku, w rożku czy kubku są najczęściej kupowane w czasie wiosenno-letnim, podczas chłodnych dni konsumenci coraz częściej sięgają po lody dostępne np. w kafeteriach, przechadzając się powiedzmy po galeriach handlowych czy też w czasie drogi do kina – dodaje Gąsiorowski z PPL Koral. 

Czym zajmują się producenci po zakończeniu zasadniczego sezonu? Analizują działania i wyniki odnotowane w pozostałej części roku, a także planują nowe działania i strategie. Każdy producent dąży do opracowania nowości na kolejny sezon, poprzedzonego zbieraniem informacji, analizą danych oraz nieustanną obserwacją zachodzących w krajach zachodnich trendów.

– Aktualnie poprzeczka jest wysoko podniesiona, konsumenci doceniają nie tylko wysoką jakość samego produktu, uważnie zapoznając się z widocznym na etykiecie tekstem, a także estetykę, funkcjonalność i bezpieczeństwo opakowania. Po upływie tegorocznego sezonu możemy dojść do wniosku, że Polacy coraz bardziej doceniają lody premium skomponowane z najlepszych i starannie wyselekcjonowanych składników pochodzących od najbardziej kompetentnych dostawców – uzupełnia Piotr Gąsiorowski.

Marka Bracia Koral - Lody Jak Dawniej zadebiutowała na rynku w sezonie 2014 z okazji jubileuszu 35-lecia działalności Przedsiębiorstwa Produkcji Lodów Koral. Obecnie w portfolio marki dostępnych jest przeszło 50 produktów - oferta obejmuje zarówno lody impulsowe, familijne jak i lody na gałki do segmentu HoReCa. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    5,54

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane