Ekspert Melting Pot o najważniejszych trendach konsumenckich w 2016 roku

www.portalspozywczy.pl 15 grudnia 2016 13:26

Smart shopping, wygoda kupowania, zdrowe odżywianie, polskość i lokalność to według Radosława Kaczmarka, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot najważniejsze trendy konsumenckie w 2016 roku. Jak się będą zmieniały, które formaty sklepowe będą intensywnie się rozwijać i co czeka branżę retail w 2017 roku? Zapraszamy do kolejnego podsumowania handlu detalicznego i prognozy na następny rok.

– Dominującym trendem nieustannie jest smart shopping, czyli rozsądne wydawanie swoich, ciężko zarobionych pieniędzy. Jest to trend, który powoli stał się już tak oczywisty, jak oczywiste jest kupowanie dobrych marek w dobrych cenach – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że coraz bardziej istotny staje się trend oparty na wygodzie kupowania tzw. convenience. – Jego znaczenie wzrasta wraz ze wzrostem środków, którymi dysponują gospodarstwa domowe (także w efekcie programu 500+) oraz zmianami postaw, szczególnie w dużych miastach – więcej pracy, więcej pieniędzy, mniej czasu, a w kontrze coraz lepsza oferta sieci takich jak Żabka czy Carrefour Express, coraz lepsze ceny w tych sieciach i ich coraz większa dostępność.  Ten trend jest zdecydowanie numerem jeden jeśli chodzi o zmianę w 2016 i będzie dominować w 2017 – prognozuje ekspert Melting Pot. 

– Kolejnym wielkim z trójki trendów widocznych w handlu jest polskość i lokalność.
W kategoriach takich jak mięso i wędliny jest wręcz kluczowy, ale szalenie istotny praktycznie
w każdej kategorii spożywczej. Zagraniczne pochodzenie w wielu kategoriach, jeśli nie jest unikalne i lokalne, nie jest już żadnym atutem, a wręcz zaczyna być "kulą u nogi". Polacy pokochali polskich dostawców i polskie jedzenie – tłumaczy Kaczmarek. 

Jego zdaniem znaczącym trendem jest także zdrowie i zdrowe odżywianie odmieniane przez wszystkie przypadki. – Myślę, że będzie to ten trend, który w przyszłym roku będą silniej starać się wykorzystać zarówno producenci jak i sieci handlowe. Patrząc na Polskę vs. reszta Europy, mamy ogromny potencjał do wzrostu w tym segmencie i ten wzrost nastąpi napędzany innowacjami produktowymi oraz marketingiem. Będzie też druga strona medalu – już niedługo okaże się, że duża część produktów, które spożywamy, od zawsze była zdrowa – zmiana opakowania, narracji, komunikacji – i z batonika robi się zdrowy, pełnowartościowy pokarm dla aktywnych, zabieganych – prognozuje. 

Czy 2016 rok przyniósł jakieś istotne zmiany dotyczące formatów sklepów? Radosław Kaczmarek tłumaczy, że 2016 rok to kolejny rok utraty klientów przez hipermarkety oraz pierwszy tak mocny, jeśli chodzi o ekspansję małych, sieciowych formatów convenience.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    4,87

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane