Ekspert Melting Pot o najważniejszych trendach konsumenckich w 2016 roku

www.portalspozywczy.pl 15 grudnia 2016 13:26

Smart shopping, wygoda kupowania, zdrowe odżywianie, polskość i lokalność to według Radosława Kaczmarka, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot najważniejsze trendy konsumenckie w 2016 roku. Jak się będą zmieniały, które formaty sklepowe będą intensywnie się rozwijać i co czeka branżę retail w 2017 roku? Zapraszamy do kolejnego podsumowania handlu detalicznego i prognozy na następny rok.

– Dominującym trendem nieustannie jest smart shopping, czyli rozsądne wydawanie swoich, ciężko zarobionych pieniędzy. Jest to trend, który powoli stał się już tak oczywisty, jak oczywiste jest kupowanie dobrych marek w dobrych cenach – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że coraz bardziej istotny staje się trend oparty na wygodzie kupowania tzw. convenience. – Jego znaczenie wzrasta wraz ze wzrostem środków, którymi dysponują gospodarstwa domowe (także w efekcie programu 500+) oraz zmianami postaw, szczególnie w dużych miastach – więcej pracy, więcej pieniędzy, mniej czasu, a w kontrze coraz lepsza oferta sieci takich jak Żabka czy Carrefour Express, coraz lepsze ceny w tych sieciach i ich coraz większa dostępność.  Ten trend jest zdecydowanie numerem jeden jeśli chodzi o zmianę w 2016 i będzie dominować w 2017 – prognozuje ekspert Melting Pot. 

– Kolejnym wielkim z trójki trendów widocznych w handlu jest polskość i lokalność.
W kategoriach takich jak mięso i wędliny jest wręcz kluczowy, ale szalenie istotny praktycznie
w każdej kategorii spożywczej. Zagraniczne pochodzenie w wielu kategoriach, jeśli nie jest unikalne i lokalne, nie jest już żadnym atutem, a wręcz zaczyna być "kulą u nogi". Polacy pokochali polskich dostawców i polskie jedzenie – tłumaczy Kaczmarek. 

Jego zdaniem znaczącym trendem jest także zdrowie i zdrowe odżywianie odmieniane przez wszystkie przypadki. – Myślę, że będzie to ten trend, który w przyszłym roku będą silniej starać się wykorzystać zarówno producenci jak i sieci handlowe. Patrząc na Polskę vs. reszta Europy, mamy ogromny potencjał do wzrostu w tym segmencie i ten wzrost nastąpi napędzany innowacjami produktowymi oraz marketingiem. Będzie też druga strona medalu – już niedługo okaże się, że duża część produktów, które spożywamy, od zawsze była zdrowa – zmiana opakowania, narracji, komunikacji – i z batonika robi się zdrowy, pełnowartościowy pokarm dla aktywnych, zabieganych – prognozuje. 

Czy 2016 rok przyniósł jakieś istotne zmiany dotyczące formatów sklepów? Radosław Kaczmarek tłumaczy, że 2016 rok to kolejny rok utraty klientów przez hipermarkety oraz pierwszy tak mocny, jeśli chodzi o ekspansję małych, sieciowych formatów convenience.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,82

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.