Ekspert: Nasi Henrykowie na tle amerykańskich wypadają blado

www.portalspozywczy.pl 5 października 2017 12:40

Henryki lub Henrykowie to nowozbadana w Polsce grupa społeczna i konsumencka. Polski Henryk jest jednak zupełnie inny niż Henry zachodni. Polski Henryk będzie szczęśliwy z kubkiem Latte ze Starbucksa, a Henry zachodni z kubkiem kawy organicznej – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Szaroleta, szef działu strategii w agencji Albedo Marketing.

- Trudno wiele powiedzieć o zwyczajach zakupowych Henryków, gdyż sprawa jest stosunkowo świeża i opisana dość szczątkowo. Problem pogłębia kompletnie różne podejście do tej grupy społecznej w USA - gdzie temat został po raz pierwszy dostrzeżony - i w Polsce. Za oceanem HENRY to najbardziej aspiracyjny segment Millenialsów. Wdrapali się już parę szczebli po drabinach kariery, zarabiają spore pieniądze - co najmniej 100 000 dolarów rocznie - i szastają nimi na lewo i prawo – mówi serwisowi portalspozywczy Maciej Szaroleta. 

- Żeby zostać polskim HENRY - według badania GfK - wystarczy zarabiać 3000 złotych miesięcznie, czyli jakieś 10 razy mniej niż w Stanach. Nawet biorąc pod uwagę - z dużym marginesem tolerancji - różnicę w sile nabywczej konsumentów w obu krajach, tak różne podejście musi skutkować opisaniem kompletnie innej grupy konsumenckiej – dodaje. 

- Nasi przedstawiciele generacji HENRY na tle swoich amerykańskich odpowiedników wypadają blado i… nudno. Co prawda, obie grupy łączy przekonanie, że ważne są przeżycia, adrenalina i wygodne życie, ale podczas gdy konsumenci ze Stanów ostentacyjnie demolują dotychczasowe rozumienie luksusu, ich polscy kuzyni kopiują kubek w kubek gusta i preferencje swoich ojców, żeby nie powiedzieć dziadków. Tak samo jak reszta populacji marzą o złotym Rolexie, rejsie jachtem po Morzu Śródziemnym, mercedesie klasy S, wyprawie do amazońskiej dżungli i trzech miesiącach w Tybecie – mówi też szef działu strategii w agencji Albedo Marketing. 

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8185

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.