Ekspert: Naśladownictwo w tworzeniu marek własnych kończy się w sądzie

www.portalspozywczy.pl 6 marca 2017 14:58

Spór firmy Grycan Lody od Pokoleń z siecią Lidl Polska o lody Ballino sieci Lidl, które według firmy Grycan są łudząco podobne do lodów produkowanych przez to przedsiębiorstwo, nie jest pierwszym tego typu sporem, choć naśladowanie brandów to już przestarzała technologia – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

– Naśladownictwo w tworzeniu marek własnych to jedna z podstawowych, ale przestarzałych technologii w tym obszarze, co niniejsze wydarzenie potwierdziło. Nie jest to pierwszy spór w tej materii – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Tłumaczy, że każda z większych sieci, która przekroczyła bardzo płynną i uznaniową granicę podobieństwa marki własnej do lidera rynku, była uwikłana w podobny proces sądowy. 

– Nowoczesne marki własne w pewnym stopniu odeszły już od efektywnej lecz ryzykownej i kontrowersyjnej, metody prostego naśladownictwa. W dalszym ciągu korzysta się z wypracowanych i sprawdzonych przez producentów charakterystyk technologicznych opakowania i architektury projektu, lecz szata graficzna i strategia przekazu jest już inna – wyjaśnia ekspert.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    5,97

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane