Ekspert: Niewykluczone, że Biedronka wypracuje dla siebie nowy mniejszy format

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2018 09:40

Ekspert: Niewykluczone, że Biedronka wypracuje dla siebie nowy mniejszy format fot. Shutterstock

W Polsce jest przestrzeń dla dalszego rozwoju Biedronki, nawet po osiągnięciu planowanej liczby 3000 sklepów – uważa Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC. Jego zdaniem, nie jest wykluczone, że Biedronka w poszukiwaniu sposobu na swój model biznesu zacznie pracować nad nowym, mniejszym formatem, który będzie odpowiedni do mniejszych miejscowości.

- Jest jeszcze wiele miejsc w naszym kraju niezagospodarowanych przez handel. Nie można wykluczyć, że Biedronka w poszukiwaniu sposobu na swój format zacznie pracować nad nowym, mniejszym formatem, który będzie odpowiedni do mniejszych miejscowości. Np. Dino rosło przez pewien czas zupełnie niezauważone, rozwijając się w miejscach, gdzie nie było konkurencji i mocno potrafiło się na tym skapitalizować. Te szanse trzeba dobrze przemyśleć, ale wierzę, że Biedronka ma to dobrze przemyślane. Ta sieć wie, co robi – mówi Maciej Kroenke serwisowi dlahandlu.pl.

Jak ocenia dyrektor PwC, Biedronka coraz bardziej nasyca rynek, dlatego teraz pracuje raczej nad optymalizacją sieci i wzrostem sprzedaży na skutek poprawy efektywności z metra kwadratowego a nie nad wzrostem liczby sklepów.

Przeczytaj także:

- To jest naturalny proces. Dlatego ekspansja Biedronki będzie spowalniała, przez zwiększanie nasycenia rynku i kanibalizację. Jednak z drugiej strony zmienia się charakter rynku, dużo sklepów tradycyjnych się zamyka. Jest przestrzeń na dalszy rozwój i te 3000 sklepów jest realne, ale on nie będzie tak dynamiczny jak wcześniej - mówi.

- Zakładam, że Biedronka zaczyna przechodzić od strategii „rośniemy równo poprzez pokrycie geograficzne” do strategii „wykorzystujemy swoją pozycję najlepiej jak się da”. Przykładami są takie działania jak: program lojalnościowy, targetowanie promocji, intensywna praca z asortymentem, ciągłe testy nowych rozwiązań, poprawa formatu. To praca nad efektywnością. Biedronka robi to w skuteczny sposób - dodaje.

Jego zdaniem, nie wykorzystanym jeszcze przez Biedronkę kanałem jest kanał cyfrowy i wszelkiego rodzaju usługi z nim związane. Jednak, jak ocenia Maciej Kroenke, sieć musi najpierw przepracować wiele rzeczy wewnątrz zanim zajmie się tym kanałem. - Praktyka pokazuje, że przy tej skali, jaką posiada Biedronka, trzeba najpierw zrozumieć jak działa rynek, zanim wyjdzie się z ofertą – tłumaczy.

- Proszę zwrócić uwagę jak działał Rossmann – ta sieć nie była innowatorem, nie robiła czegoś jako pierwsza tylko patrzyła, jak robią to inni a potem robiła to lepiej, wprowadzając np. aplikację, program lojalnościowy. Historia Rossmanna jest podobna do historii Biedronki – ta sieć drogerii też zwalnia ekspansję i koncentruje się na wzroście efektywności – ocenia dyrektor PwC.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • seb. 2018-03-21 23:53:36

    Bieda to prymitywny model biznesowy, który bez poprawy organizacji wyżej już nie podskoczy...

  • Ralf 2018-03-21 12:01:43

    Biedronka musi to zrobić bo będą im odbierać rynek DINO, STOKROTKA I DC

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8035

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556876

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.