Ekspert: Niewykluczone, że Biedronka wypracuje dla siebie nowy mniejszy format

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2018 09:40

Ekspert: Niewykluczone, że Biedronka wypracuje dla siebie nowy mniejszy format fot. Shutterstock

W Polsce jest przestrzeń dla dalszego rozwoju Biedronki, nawet po osiągnięciu planowanej liczby 3000 sklepów – uważa Maciej Kroenke, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC. Jego zdaniem, nie jest wykluczone, że Biedronka w poszukiwaniu sposobu na swój model biznesu zacznie pracować nad nowym, mniejszym formatem, który będzie odpowiedni do mniejszych miejscowości.

- Jest jeszcze wiele miejsc w naszym kraju niezagospodarowanych przez handel. Nie można wykluczyć, że Biedronka w poszukiwaniu sposobu na swój format zacznie pracować nad nowym, mniejszym formatem, który będzie odpowiedni do mniejszych miejscowości. Np. Dino rosło przez pewien czas zupełnie niezauważone, rozwijając się w miejscach, gdzie nie było konkurencji i mocno potrafiło się na tym skapitalizować. Te szanse trzeba dobrze przemyśleć, ale wierzę, że Biedronka ma to dobrze przemyślane. Ta sieć wie, co robi – mówi Maciej Kroenke serwisowi dlahandlu.pl.

Jak ocenia dyrektor PwC, Biedronka coraz bardziej nasyca rynek, dlatego teraz pracuje raczej nad optymalizacją sieci i wzrostem sprzedaży na skutek poprawy efektywności z metra kwadratowego a nie nad wzrostem liczby sklepów.

- To jest naturalny proces. Dlatego ekspansja Biedronki będzie spowalniała, przez zwiększanie nasycenia rynku i kanibalizację. Jednak z drugiej strony zmienia się charakter rynku, dużo sklepów tradycyjnych się zamyka. Jest przestrzeń na dalszy rozwój i te 3000 sklepów jest realne, ale on nie będzie tak dynamiczny jak wcześniej - mówi.

- Zakładam, że Biedronka zaczyna przechodzić od strategii „rośniemy równo poprzez pokrycie geograficzne” do strategii „wykorzystujemy swoją pozycję najlepiej jak się da”. Przykładami są takie działania jak: program lojalnościowy, targetowanie promocji, intensywna praca z asortymentem, ciągłe testy nowych rozwiązań, poprawa formatu. To praca nad efektywnością. Biedronka robi to w skuteczny sposób - dodaje.

Jego zdaniem, nie wykorzystanym jeszcze przez Biedronkę kanałem jest kanał cyfrowy i wszelkiego rodzaju usługi z nim związane. Jednak, jak ocenia Maciej Kroenke, sieć musi najpierw przepracować wiele rzeczy wewnątrz zanim zajmie się tym kanałem. - Praktyka pokazuje, że przy tej skali, jaką posiada Biedronka, trzeba najpierw zrozumieć jak działa rynek, zanim wyjdzie się z ofertą – tłumaczy.

- Proszę zwrócić uwagę jak działał Rossmann – ta sieć nie była innowatorem, nie robiła czegoś jako pierwsza tylko patrzyła, jak robią to inni a potem robiła to lepiej, wprowadzając np. aplikację, program lojalnościowy. Historia Rossmanna jest podobna do historii Biedronki – ta sieć drogerii też zwalnia ekspansję i koncentruje się na wzroście efektywności – ocenia dyrektor PwC.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • seb. 2018-03-21 23:53:36

    Bieda to prymitywny model biznesowy, który bez poprawy organizacji wyżej już nie podskoczy...

  • Ralf 2018-03-21 12:01:43

    Biedronka musi to zrobić bo będą im odbierać rynek DINO, STOKROTKA I DC

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,59

  • Śr

    3,49

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3903

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane