Ekspert: Nowe technologie tworzone są po to, aby Millenialsom kupowało się lepiej i szybciej

www.portalspozywczy.pl 17 lipca 2017 13:13

Social media stały się dla millenialsów kopalnią informacji (nie mylić z wiedzą) na temat zdrowego odżywiania i trybu życia. Stąd też duża podatność tej grupy na mity i półprawdy dotyczące żywności i innych produktów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT.

– Millenialsi to od pewnego czasu najczęściej odmieniania przez wszystkie przypadki grupa społeczna. Co prawda coraz częściej w różnego rodzaju analizach i komentarzach pojawia się pokolenie Z oraz grupa nazwana Henrykami, ale to właśnie millenialsi są grupą, którą widać i słychać najmocniej. Z jednej strony trudno się temu dziwić – to przeszło siedem milionów Polaków, co daje nam wynik tylko nieco gorszy niż widownia ostatniego meczu Polska – Rumunia – mówi dla serwisu portalspozuwczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Director & Partner w firmie MELTING POT. Brand consulting i strategie marek.

Dodaje, że z drugiej strony to też najbardziej „krzykliwa” generacja, która dzięki opanowaniu do perfekcji nowoczesnych technologii i social media, wykorzystuje je w każdy możliwy sposób. Jest to też społeczność, którą musiały zauważyć sieci handlowe. Bo to właśnie millenialsi w znacznym stopniu determinują zmiany na rynku convenience, to w dużej mierze pod ich potrzeby i zachowania ewoluuje ten rynek.

– Podobnie zaczyna się dziać w przypadku większych powierzchni handlowych, nie tylko na halach sprzedaży, oferowanym asortymencie, ale przede wszystkim dookoła nich. Nowe technologie w służbie handlu, aplikacje mobilne czy też takie innowacje jak nowość sieci Carrefour – SąSiatki, to wszystko tworzone jest po to, aby Millenialsom kupowało się lepiej i szybciej. A do koszyków wpadało więcej różnorodnych produktów, dzięki którym można przygotować nie tradycyjnego schabowego, ale zdrowe, bezglutenowe, bez E i wolne od ulepszaczy potrawy. Takie, które dadzą nam wrażenie, że żyjemy zdrowo i zgodnie z naturą – tłumaczy ekspert.

– Poprzednie zdanie opisuje doskonale to, na czym koncentruje się pokolenie Y w swojej kuchni i poza nią – jest to pęd do bycia fit, zdrowego odżywiania i trybu życia zdrowia. Na sam trend trzeba spojrzeć z dwóch stron – gdyż to jak się przejawia oraz jakie niesie za sobą skutki ma dobre i złe strony. Większa świadomość Millenialsów, nie tylko w Polsce ale i na całym świecie wymusza na producentach żywności oraz innych produktów niespożywczych, większą dbałość o skład. Brak ulepszaczy, E, konserwantów oraz innych substancji, które słusznie lub nie oskarżane są o niekorzystne działanie dla zdrowia znikają ze składów. To pozytywna część tego, jak świadoma grupa może w globalny sposób wymuszać zmiany w strategiach największych firm – mówi Kaczmarek.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane