Ekspert o Piotrze i Pawle: Wciąż więcej pytań niż odpowiedzi

www.portalspozywczy.pl 28 lutego 2018 13:50

Ekspert o Piotrze i Pawle: Wciąż więcej pytań niż odpowiedzi Fot. za piotripawel.pl

- Sieć Piotr i Paweł jest obecnie dosyć unikalnym tworem na polskim rynku, marką rozpoznawalną i posiadającą rzesze lojalnych klientów. I kategorią samą w sobie; jest chyba jedynym podmiotem aspirującym do miana „sieci delikatesów”, mimo przypisywania do kategorii „supermarket” - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Dariusz Budzeń, prezes Augeo Ventures.

- Jednak po zniknięciu z rynku Bomi i Almy, powraca pytanie czy w Polsce jest nadal miejsce na ten format sklepów, z ofertą skierowaną zasadniczo do bardziej zasobnych klientów. Tym bardziej, że koniec Bomi i Almy, jakiekolwiek były szczegółowe powody zakończenia przez nie działalności, spowodował przynajmniej okresowe pogorszenie klimatu dla współpracy dostawców z sieciami sklepów, co musiało znaleźć swoje przełożenie na warunki handlowe i dostępność finansowania - twierdzi Dariusz Budzeń.

Czytaj także: Analitycy o wpływie umowy z CP na poszukiwanie inwestora w Piotrze i Pawle

Jego zdaniem wejście TFI Capital Partners oznacza chwilę oddechu dla właścicieli i zarządu sieci Piotr i Paweł. - Przy założeniu, że Capital Partners jest inwestorem przejściowym, zapewniającym P&P rodzaj finansowania pomostowego, daje on jednak czas na spokojne negocjacje z inwestorami branżowymi, o których donosi prasa i do których odwołuje się cytowany przez media członek Rady Nadzorczej spółki Piotr i Paweł S.A., wskazując nawet na odległe rejony, z których pochodziliby tacy potencjalni inwestorzy - dodaje prezes Augeo Ventures.

Ekspert jest zdania, że inwestycja Capital Partners to zaledwie pierwszy krok na drodze do przywracania stabilności i dalszego rozwoju sieci i dlatego rodzi on więcej pytań niż dostarcza odpowiedzi. - Jak głęboka restrukturyzacja P&P okaże się niezbędna i czy doprowadzi np. do zmiany liczby sklepów? Co dalej z inicjatywą prowadzoną wspólnie z siecią paliw BP? Czy nadal rozwijane będą i pod jakimi markami linie produktów bio i funkcjonalnych? Czy warunki dla franczyzobiorców ulegną zmianie? Jedno jest raczej pewne: marki własne będą rozwijane. W tym kierunku dąży cały detal. I to jest wskazówka dla producentów żywności (i – nie tylko). Pytanie w innym zupełnie wymiarze to pytanie o to jak długo Capital Partners zamierza pozostać inwestorem w P&P i czy istnieje cezura czasowa na pozyskanie inwestora branżowego, poza tą klasyczną, kilkuletnią, dla zwykłego zaangażowania funduszu inwestycyjnego w spółkę portfelową - wylicza Dariusz Budzeń.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    7,24

  • Min

    3,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3903

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane