Ekspert: Pełen rebranding Reala na Auchan może zająć nawet dwa lata

Autor: www.dlahandlu.pl 23 stycznia 2014 09:34

Ekspert: Pełen rebranding Reala na Auchan może zająć nawet dwa lata

Czas trwania i koszty rebrendingu marketów Real zależą od jego zakresu i głębokości zmian jakie zaplanuje Auchan w nowych dla siebie lokalizacjach. Sama zmiana wizualizacji może nastąpić stosunkowo szybko. Możemy jednak przypuszczać, że przy pełnym dostosowaniu obiektów do własnego modelu handlowego i technologii sprzedaży, przy tak znacznej liczbie hipermarketów, może to zająć rok lub dwa. Dużo zależeć będzie od sposobu przeprowadzania zmian - czy będą to zmiany kompleksowe na każdym obiekcie czy też etapowe wdrażane na wszystkich w tym samym czasie. Jestem przekonany, że zespół menadżerów Auchan przygotował już plan konsolidacji i budżet na jego realizację. To zadanie operacyjne, zazwyczaj przygotowuje się równolegle z badaniem due diligence spółki - komentuje w rozmowie z dlahandlu.pl Andrzej Wojciechowicz, doradca w firmie FMCG Business Consulting.

- Musimy pamiętać że model handlowy Reala różni się od modelu Auchan. Chociaż znaczna część asortymentu w obu sieciach pokrywa się, to jednak istnieje liczne grono dostawców, którzy istnieją tylko w jednej z tych sieci. Z pewnością nowy operator przystąpi do negocjacji i uzgadniania nowych warunków współpracy według własnych procedur ze wszystkimi dostawcami. Jest to jeden z głównych efektów synergii jaki szacuje się przy tego typu transakcjach M&A, podniesienie marży. Byliśmy tego świadkami w przypadku niedawno przeprowadzonej akwizycji przez Eurocash, który przystąpił do intensywnych renegocjacji z dostawcami - wyjaśnia ekspert.

 Na pytanie: Co z marką własną Reala? Andrzej Wojciechowicz odpowiada: To zapewne będzie przedmiotem głębokiej analizy działu zakupów w Auchan. Co do brandów marki własnej Real nie wiemy czy były one również przedmiotem transakcji, a więc nie wiemy czy nowy operator ma prawo z nich korzystać. Przypominam zakup Leader Price przez Tesco przed siedmiu laty. Zakupiona została spółka, lecz bez prawa do korzystania z tego brandu. Po krótkim okresie czasu produkty LP zniknęły z naszego rynku.

Ekspert zwraca również uwagę na kwestie dotyczące atutów marketów Real, jakie Auchan może zaczerpnąć do swoich obiektów. - Jak już wspomniałem wcześniej na pewno porównane zostaną warunki zakupu u dostawców, to zawsze przynosi pewne korzyści. Zapewne przeanalizowana zostanie również sprzedaż tych pozycji asortymentu, które nie są obecne w hipermarketach Auchan. Wnioski te mogą posłużyć do modernizacji oferty towarowej dla uzyskania lepszej marży mix. Również analiza procesów zarządczych i operacyjnych Reala może przynieść dodatkowe profity w systemie organizacyjnym i operacyjnym spółki. Jest dużo obszarów w operacji handlowej, których ciekawe rozwiązania i doświadczenia przejmowanego, mogą posłużyć do udoskonalania procesów przejmującej spółki.

Zapytaliśmy również czy konkurencja będzie musiała wzmocnić strategię komunikacji np.komunikacji cenowej, na którą Auchan kładzie tak duży nacisk. Andrzej Wojciechowicz odpowiedział: Wszyscy zakładają na obecny rok pogłębienie komunikacji niskich cen, a co za tym idzie kontynuacji walki cenowej. Jest to jeden z efektów zachodzących procesów konsolidacyjnych na całym rynku. Zwiększanie wolumenów zakupowych poprzez akwizycje na ogół skutkuje zwiększeniem marży brutto. Część z tego marginesu można przeznaczyć na poprawę pozycji cenowej na rynku detalicznym. Tak zapewne będzie i w tym przypadku. Konkurencja się zaostrzy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jq 2014-01-25 17:38:35

    dopóki jest oficjalnie real to jest payback do 31 marca 2014 r. obsługę finanswoą real finanse ma sygma banque a potem pewnie oney będzie z kartami auchan wiec paybacka nie będzie

  • rvb 2014-01-23 19:19:25

    A co z programem lojalnościowym PAYBACK?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,65

  • Min

    2,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.