PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Ekspert: Po latach zachwytu tym co zachodnie, polski konsument mówi "dość"!

Autor: www.dlahandlu.pl 25 października 2016 11:51

Ekspert: Po latach zachwytu tym co zachodnie, polski konsument mówi "dość"! fot. shutterstock

Sieci handlowe od dłuższego czasu podkreślają "polskość" w hasłach promocyjnych. Skąd moda na ten trend? - Po latach patrzenia przez pryzmat świata, zachwytu tym co zachodnie, zadowalania się masową i tanią produkcją dedykowaną rynkom klasy B i C, polski konsument powiedział „stop”. Wraz ze wzrostem PKB i wyższymi dochodami, dużo bardziej łaskawie zaczął spoglądać na to co bliskie, lokalne. Jest gotów płacić za wartość dodaną, jaką takie produkty i marki dla niego niosą - mówi Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

-  Idzie za tym także, szczególnie w grupie 18-35 lat element autokreacji i aspiracji. A takie podejście i oparcie się o takie wartości od dawna charakteryzują dojrzałe rynki, dla których patriotyzm lokalny jest wiodącym trendem, jak Francja, Wielka Brytania czy Niemcy. Oczywiście duże znaczenie ma też fakt, że polskie produkty stały się po prostu dobre, wysokiej jakości, pomyślane tak, aby zadowolić nasze polskie gusta i potrzeby. Są często obiektywnie lepsze do tego co oferuje nam zagranica. I to polski klient widzi i docenia - wyjaśnia ekspert.

Druga ważna rzecz to sam marketing. - Wielkie marki takie jak McDonalds, Biedronka czy Lidl oparły na polskości, lokalności i pochodzeniu swoje głośne i zasięgowe kampanie reklamowe. A marki takie jak Winiary, Tarczyński, Tyskie, Majonez Kielecki czy Hellena od dawna polskość swoich marek podkreślają. A to tylko pierwsze z brzegu przykłady, z ostatnich lat budujące ten trend, bo któż nie pamięta słynnej reklamy klejów do glazury marki Atlas czy lodów marki Koral? No i trzecia nie mniej ważna rzecz, czyli zmiany polityczne i społeczne, które tylko dodatkowo podsycają i tak duże tendencje patriotyczne. Pokazują masom, że polskość jest powodem do dumy, że nasze barwy narodowe coś znaczą i że nie powinniśmy wstydzić się tego co nasze, lokalne. Duża część społeczeństwa jest przecież przekonana, że Polska od dawna jest ofiarą wielkiego, międzynarodowego spisku. I ta tendencja będzie się pogłębiać, bo jest na nią przyzwolenie - dodaje Radosław Kaczmarek.

Wszystko to razem wpływa na dumę z tego co nasze, chęć wspierania polskiego kapitału, kupowania tego co polskie. - Sieci byłby nie z tej planety, gdyby tego nie zauważyły. Z jednym zastrzeżeniem. Zazwyczaj w marketingu wygrywają ci, co powiedzą to jako pierwsi głośno i mocno. Czyli w tej kategorii Lidl i Biedronka. Reszta sieci w tym momencie nadrabia tylko stracony czas, ale dzięki temu zyska zapewne swoją część tego wielkiego rynku - podsumowuje nasz rozmówca.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane