Ekspert: Potrzebne elastyczne zapisy o powierzchni sklepów w centrum Warszawy

Autor: dlahandlu.pl 23 lutego 2016 14:42

Proponowany plan zagospodarowania przestrzennego okolic tzw. Ściany Wschodniej, który obejmuje obszar zamknięty ulicami Królewską, Marszałkowską, Hożą, Nowym Światem oraz Krakowskim Przedmieściem oceniają eksperci z BNP Paribas Real Estate Poland oraz Chapman Taylor.

Eksperci z BNP Paribas Real Estate Poland oraz Chapman Taylor podkreślają pozytywne aspekty ograniczenia ruchu kołowego, które będzie możliwe do zrealizowania przy lepszym wykorzystaniu transportu publicznego, a także dzięki popularyzacji ruchu pieszego i rowerowego. MPZP zakłada stworzenie naziemnych przejść dla pieszych na kluczowych skrzyżowaniach, np. u zbiegu ulicy Marszałkowskiej i Alei Jerozolimskich.

W planie zawarte są zapisy dotyczące parkingów podziemnych m.in. przy placu Trzech Krzyży oraz placu Powstańców Warszawy. Ich realizacja będzie kluczowa dla możliwości rozwoju tej części miasta, a tym samym prawidłowego funkcjonowania ulic handlowych. Według badań konsumenckich, maksymalna dopuszczalna odległość od publicznych środków transportu, stacji wypożyczania rowerów oraz parkingu do lokali handlowych nie powinna przekraczać 500 m - podkreśla Anna Staniszewska, dyrektor działu analiz rynkowych i doradztwa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, BNP Paribas Real Estate Poland.

Z analizy wynika, że negatywnym skutkiem postulowanych zmian związanych z ograniczeniem obszarów, na których dozwolony jest handel wielkopowierzchniowy, a także ograniczeniem dopuszczalnej powierzchni lokali (400 mkw.), będzie spadek zainteresowania nowych sieci i konceptów możliwościami rozwoju przy głównych ulicach handlowych w stolicy. Wymogi powierzchniowe wielu marek oscylują pomiędzy 500 mkw. a 2 000 mkw. Planowane ograniczenia mogą skutkować pogorszeniem oferty handlowej, która zapewniając odpowiednie przepływy ludzi, pośrednio wspiera również rozwój mniejszych lokali handlowych, usługowych i gastronomicznych.

Nadrzędnym celem dla planu Ściany Wschodniej powinno być wykreowanie przestrzeni nie tylko dobrej do życia i pracy, ale także atrakcyjnej do odpoczynku i rozrywki. Warszawskie nowe centrum z założenia powinno być miejscem o dużej intensywności i różnorodności funkcji. Dywersyfikacja oferty handlowej pod względem wielkości i kształtu tworzy bogactwo handlowe, które umożliwia tworzenie trwałych centrów miast poprzez budowę przynoszących zyski rynków nieruchomości inwestycyjnych. - komentuje Fabrice Paumelle, dyrektor działu powierzchni handlowych, CEE, BNP Paribas Real Estate Poland.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.