Ekspert: Producenci żywności coraz częściej inwestują we własne sklepy internetowe

www.portalspozywczy.pl 23 grudnia 2013 14:01

- Producenci żywności coraz częściej decydują się na otwarcie własnego sklepu internetowego. Na pewno w uzasadnionych przypadkach jest to racjonalna decyzja, ponieważ sklep internetowy może służyć budowaniu wizerunku firmy jako nowoczesnej oraz bliższej swoim klientom - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Mateusz Gordon, ekspert Gemius ds. e-handlu.

Mateusz Gordon, ekspert Gemius ds. e-handlu, twierdzi, że dzisiaj sklep to już nie tylko wizytówka firmy, ale także pole do interakcji z konsumentami: dokonania zakupu, zadania pytania, napisania opinii i wreszcie zapoznania się z pełnym asortymentem, na który nie zawsze jest miejsce na półce w sklepie tradycyjnym.

- Sprzedaż w tego typu serwisach rośnie nawet o kilkaset procent, niemniej jednak nadal jest to efekt niskiej bazy - dodaje ekspert.
Koszt założenia sklepu internetowego jest na tyle niski, że nawet w sytuacji, w której producent nie jest nastawiony na jego intensywny rozwój, warto to zrobić, chociażby ze względów wizerunkowych - twierdzi ekspert. - Są oczywiście branże, w których powodzenie takiego projektu ma znacznie większe szanse. Myślę tu o branżach, w których: występuje duża powtarzalność zamawianego produktu i duże przywiązanie do marki (np. kawa, karma dla psów, filtry do wody), portfolio produktów jest bardzo szerokie i listing na tradycyjnej półce może być utrudniony, produkt może być zamawiany w większych ilościach dla firm lub na imprezy okolicznościowe (np. alkohol, napoje), produkty są dostępne w sklepach specjalistycznych (np. ekologicznych), do których nie każdy ma łatwy dostęp (np. produkty bio) - mówi Mateusz Gordon.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • none 2013-12-24 20:34:30

    godne polecenia

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.