Ekspert: Przedrostek "eko" pretekstem do sprzedaży po wyższej cenie

www.portalspozywczy.pl 13 lipca 2016 15:10

Trend konsumencki przejawiający się dbałością o zdrowie i zdrowe odżywianie podchwycili zarówno producenci żywności jak i sieci handlowe. Upatrują w nim szansę m.in. na podniesienie sprzedaży wartościowej. – Marża w obszarze „normalnej” żywności jest bardzo niska, dlatego tzw. „zdrowa żywność” wydaje się dobrym obszarem, w którym można sprzedać ten sam produkt po wyższej cenie – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

– Marża w obszarze „normalnej” żywności jest bardzo niska, wyniszczona codzienną walką promocyjną oraz porównywalnością oferty. Zwykły banan jaki jest, każdy widzi. Jabłko też. Dlatego tzw. „zdrowa żywność” wydaje się dobrym obszarem, w którym można sprzedać ten sam produkt po wyższej cenie tłumacząc to walorami zdrowotnymi – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że sieci handlowe poszukują wzrostu na poziomie sprzedaży wartościowej, bo podobnie jak producenci żywności chcą rosnąć, ale nie mogą osiągnąć wzrostu ilościowo, bo nasze żołądki są już i tak napełnione, ciężko jest zjeść więcej. Mogą natomiast sprawić, że będziemy jeść to samo za wyższą cenę.

Więcej na portalspozywczy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane