Ekspert: Przez medialne doniesienia konsumenci mogą odwrócić się od drobiu

www.portalspozywczy.pl 30 marca 2018 08:41

- Konsumenci nie będą wchodzić głębiej w temat i dociekać co faktycznie kryje się za tymi informacjami. Zobaczą szokujący tytuł i co najwyżej przeczytają lead. Zapamiętają z tego, że drób sprzedawany w Polsce jest nafaszerowany antybiotykami i że alarmuje o tym NIK. Często w takich przypadkach nie pomagają nawet sprostowania. Mleko się rozlało i nikt już nie docieka czy to faktycznie jest prawda - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

Media szukają sensacji. Nie dziwią mnie więc te mocne tytuły, sugerujące że branża drobiarska stosuje nieuczciwe praktyki i sprzedaje ludziom nafaszerowane zbyt dużą ilością antybiotyków mięso.

Ja to rozumiem, nie zmienimy tego i trzeba się z tym pogodzić. Żyjemy w świecie, w którym walczy się o uwagę odbiorców wszelkimi możliwymi sposobami. Wyróżnij się lub zgiń. Jeśli nie masz krzykliwego tytułu i leadu to znaczy, że nie istniejesz. Może to być dla niektórych przykre, ale tak jest. Tabloidyzacja mediów postępuje i nie jesteśmy w stanie tego powstrzymać.

Konsumenci nie będą wchodzić głębiej w temat i dociekać co faktycznie kryje się za tymi informacjami. Zobaczą szokujący tytuł i co najwyżej przeczytają lead. Zapamiętają z tego, że drób sprzedawany w Polsce jest nafaszerowany antybiotykami i że alarmuje o tym NIK. Często w takich przypadkach nie pomagają nawet sprostowania. Mleko się rozlało i nikt już nie docieka czy to faktycznie jest prawda.

Czy branża drobiarska może na opisanej sytuacji stracić, np. poprzez spadek spożycia drobiu?Oczywiście. Jeśli temat odbije się jeszcze szerszym echem i mocno zakorzeni w świadomości konsumentów, ci jak najbardziej mogą dać wyraz swojemu zaniepokojeniu podczas codziennych zakupów.

Ludzie w sytuacji konsumenckich wyborów nie postępują racjonalnie. Jest mnóstwo badań, które o tym mówią. Kierujemy się emocjami, zasłyszanymi opiniami, tym jak wygląda opakowanie produktu i czy wzbudza ono w nas zaufanie. Czasem decydujący wpływ może mieć na nas nawet zwykła reklama usłyszana w radiu.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    20,65

  • Śr

    11,93

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 3987

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699518

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane