Ekspert: Rynek przechodzi w fazę przyjemności z zakupów

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2018 13:11

Ekspert: Rynek przechodzi w fazę przyjemności z zakupów Fot. Shutterstock.com

Analizując zeszłoroczne wyniki badania postrzegania sieci handlowych przez konsumentów,
dostrzegamy trzy kluczowe trendy wskazujące na to, iż Polacy na zakupach poczuli, iż są piękni, młodzi i bogaci. To poczucie wpłynęło na znaczące zmiany oczekiwań wobec sieci handlowych - komentuje Marek Zdziech, partner OC&C Strategy Consultants.

Szeroki wybór oraz adekwatność produktów wobec oczekiwań zaczynają mieć decydujący wpływ na pozytywne postrzeganie sieci. Kluczowe w poprzednich latach kryterium niskich cen przestało mieć aż tak fundamentalny wpływ na postrzeganie detalistów. Niewątpliwie zmiana ta jest w dużej mierze efektem dynamicznego wzrostu dochodu rozporządzalnego Polaków. Konsument oczekuje nieprzerwanego dialogu z ulubioną siecią handlową, szczególnie za pośrednictwem rozwiązań mobilnych – aplikacji, mobilnych programów lojalnościowych, m-zakupów. Sieci handlowe oferujące atrakcyjny dialog mobilny oraz przyjemność zakupów w sklepach fizycznych, zdobywają przewagę nad propozycjami wyłącznie e-commerce’owymi. Zamożny i pełen aspiracji konsument wielkomiejski z utęsknieniem czeka na nowe formaty handlowe.

Formaty, odwołujące się już nie tylko do potrzeby kupowania i konsumowania, ale przede wszystkim
do doświadczania przyjemności z bycia w przestrzeni miejskiej, pośród podobnych sobie ludzi.
Te nowe formaty handlowo-usługowo-gastronomiczne powstaną najpierw w Warszawie, by stamtąd rozlać się na resztę wielkomiejskiej Polski. 

Zaufanie jakim klienci obdarzyli sieci mówi w ich imieniu: rozumiecie nas najlepiej, wiecie o co nam teraz chodzi, czego potrzebujemy bardziej, a czego już mniej. Niskie ceny są nadal ważnym elementem ich propozycji, ale już bez ich dominującej presji. To najpewniej powód wyprzedzenia Biedronki przez Lidla - tłumaczy Marek Zdziech.

Czytaj także: Oc&C: Rossmann i Lidl najlepiej oceniane za szerokość asortymentu

Wiodące pozycje sieci pod względem ceny w dużo mniejszym stopniu przekładają się na miejsce w ogólnym rankingu, co wskazuje, że niskie ceny nie wystarczają już obecnie do budowania przewagi konkurencyjnej. Stosunek ceny do wartości wciąż pozostaje istotną zmienną - dodaje.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane