Ekspert: Sieci chcą sobie zapewnić ekskluzywność linii produktowych

www.portalspozywczy.pl 12 lipca 2018 12:28

Carrefour i Tesco chcą stworzyć strategiczny sojusz, który przełoży się na obniżki cen dla klientów i nowe szanse dla dostawców. - Tylko największe organizacje zakupowe mogą u dużych i rozpoznawalnych dostawców zapewnić sobie ekskluzywność poszczególnych linii produktowych, utrzymując przy tym bardzo atrakcyjne warunki zakupu – komentuje Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.

– Największe sieci handlowe widzą poważne zagrożenia dla swojego rozwoju w coraz silniejszych trendach konsumenckich – słabnącym przywiązaniu do marek konsumenckich na rzecz unikalnych doświadczeń w procesie zakupowym, personalizacji ofert oraz oryginalnych i dobrych jakościowo produktach – komentuje Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w zespole doradczym dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.

– Nie jest też żadną tajemnicą, iż tylko największe organizacje zakupowe mogą u dużych i rozpoznawalnych dostawców zapewnić sobie ekskluzywność poszczególnych linii produktowych, utrzymując przy tym bardzo atrakcyjne warunki zakupu – tłumaczy.

Nic więc dziwnego, iż duże sieci handlowe szukają możliwości współpracy w obszarach zakupów wśród podobnych potencjałowo organizacji, z którymi jednocześnie rywalizują jedynie w bardzo ograniczonym stopniu.

– Przykładem takich działań jest ogłoszony 2 lipca br. sojusz Tesco i Carrefoura. Gdy spojrzymy na mapę, Polska jest jedynym rynkiem geograficznym, gdzie firmy konkurują ze sobą bezpośrednio (pośrednio konkurują jeszcze na Tajwanie, gdzie Carrefour posiada udziały w jednej z lokalnych sieci). W zasadzie więc bez większego ryzyka biznesowego lub wynikającego z prawa antymonopolowego, obie firmy mogą wspólnie negocjować u swoich dostawców najlepsze z punktu widzenia strategii konsumenckich warunki zakupu – komentuje ekspert.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.