Ekspert: Sklepy stacjonarne to poligon doświadczalny dla innowacji

Autor: dlahandlu.pl 14 grudnia 2017 21:44

Accenture opracowało raport ‘Shaping the Future of Retail for Consumer Industries’, który stwierdza, że w najbliższej dekadzie linia między online, a offline będzie się coraz bardziej rozmazywać, a do 2026 roku fizyczne sklepy wciąż będą generować największe zyski w przypadku większości wielokanałowych sprzedawców - mówi Maciej Wernicki ze Spook AB.

Omnichannel jest już powszechnym zjawiskiem, a w najbliższym czasie będzie ono dojrzewać. Według raportu Zendesk, 87 proc. kupujących uważa, że marki powinny włożyć więcej wysiłków w zapewnieniu bezproblemowego funkcjonowania w środowisku wielokanałowym. Jednocześnie raport Epsilon wskazuje, że 28 proc. Amerykanów przyznało się do skorzystania z nowej marki, ponieważ zobaczyło informację o niej w mediach społecznościowych.

Szansą dla sklepów stacjonarnych jest wykorzystywanie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (także w formie digital signage) w miejscu fizycznej sprzedaży. Polsko-szwedzka firma Spook zaprezentowała platformę 3ngage, umożliwiającą tworzenie i przeglądanie trójwymiarowych obrazów bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania. Rozwiązanie zostało już zaimplementowane przez producenta oświetlenia MARKSLÖJD .Spook pokazał, jak można wykorzystać to rozwiązanie także w sklepach stacjonarnych: dotykowy ekran pozwalał dokładnie przyjrzeć się produktom, a następnie, po przesłaniu na smartfona, kontynuować proces zakupowy na urządzeniu mobilnym.

Wielu retailerów działających online dostrzega olbrzymi potencjał w sklepach stacjonarnych, jako alternatywę wobec standardowej reklamy, a tym samym możliwość dodatkowego zaistnienia w świadomości konsumentów. W pierwszym kwartale tego roku skandynawski gracz ecommerce NetOnNet przejął znajdującą się w tarapatach finansowych sieć sklepów Siba. Oprócz potencjału reklamowego, sklepy stacjonarne mogą być także świetnym polem doświadczalnym dla wprowadzania różnego rodzaju innowacji w zakresie handlu. Dlatego Amazon już rok temu uruchomił swój pierwszy sklep stacjonarny - podsumowuje Maciej Wernicki, Spook AB.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,98

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7836

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556184

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.