Ekspert: Sprzedaż wielokanałowa albo wykluczenie z rynku

Autor: dlahandlu.pl 4 listopada 2015 12:25

- Kluczowym elementem połączenia obu światów – „wirtualnego” i „realnego” jest budowanie świadomości marki. Dotyczy to większości segmentów rodzajowych handlu detalicznego – bez względu na to, czy mówimy o aucie, pralce, komputerze, czekoladzie czy jogurcie. Utrwalona wielokanałowo świadomość marki powoduje inicjację ,,mikro-momentów”, w których mobilny konsument sięga po smartfona i wpisuje hasło poszukiwanego produktu czy określonej marki - uważa Izabella Wiszniewska-Oraczewska, dyrektor biura handlu i usług w DNB Bank Polska SA.

 – Zbudowanie fenomenu takich mikro-momentów i rozpoznawalności marki wymaga przede wszystkim zrozumienia kolejnego zjawiska jakim jest OneCommerce. Światy on-line i off-line muszą wzajemnie się uzupełniać, istnieć w symbiozie czy tworzyć pewien rodzaj ,,ekosystemu”, w którym porusza się konsument, dla którego czas i nieograniczony dostęp do informacji stają się dziś dobrami nadrzędnymi. Rozumieją to już duże korporacje sprzedażowe, w których zespoły marketingowe tworzone są z ludzi odpowiedzialnych za sprzedaż on-line i off-line. Ich wspólnym zadaniem jest zbudowanie rozpoznawalności produktu w sklepie, na wakacjach spędzanych na plaży – np. poprzez różnego rodzaju programy promocyjne, czy w sieci – poprzez nadanie uprawnień potencjalnemu klientowi do współdecydowania o ostatecznym wizerunku oferowanego asortymentu. W dzisiejszym świecie, w którym jednym z kluczowych czynników sukcesu jest skracanie łańcucha dostaw do konsumenta, niezrozumienie synergii wynikającej z obecności w obu światach w dłuższej perspektywie oznacza wykluczenie z rynku - dodaje Izabella Wiszniewska-Oraczewska.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane