PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Ekspert: Strategia rozwijania marek własnych musi być zintegrowana ze strategią sieci

Autor: dlahandlu.pl 17 listopada 2016 11:40

Ekspert: Strategia rozwijania marek własnych musi być zintegrowana ze strategią sieci Fot. za Shutterstock.com

- Na obecnym etapie dojrzałości rynku, strategia rozwijania marek własnych musi być w pełni zintegrowana ze strategią sieci. W przypadku marek generycznych czy marek imitacji rentowność asortymentu oraz kopiowanie działań liderów wystarczało za całą strategię. Przez lata miałam wrażenie, że przynajmniej część sieci rozwija marki własne głównie dlatego, że robią to inni gracze - mówi Dorota Kałowska, partner zarządzający Cobalt Spark i ekspert Polskiej Izby Handlu, koordynator programu FUTURE PRIVATE LABELS Poland & CEE.

Zdaniem Doroty Kałowskiej, dzisiaj przed markami własnymi sieci stawiają zupełnie inne zadania – wyróżnienia oferty na tle konkurencji, dostarczenia konsumentom powodów do lojalności a także budowania wizerunku samej sieci np. poprzez obecność marek własnych w kategoriach wręcz niszowych, ale w trendzie wzrostowym.

- Do realizacji tak postawionych celów konieczne jest strategiczne, długofalowe planowanie. Niezbędne jest również znalezienie trafnych odpowiedzi na pytania o to, jakie jest postrzeganie przez konsumentów marki sieci i co w związku z tym można zrobić z ofertą marek własnych? Budować marki własne w oparciu o reputację sieci czy wręcz przeciwnie, wprowadzać quasi -brandy? Czy marka sieci ma potencjał bycia gwarantem jakości dla swoich private labels? A jeśli nie, to czy mamy odpowiednie siły i środki do tego, aby budować marki własne jak brandy? Czy asortyment i architektura marek własnych są czytelne dla konsumentów i optymalne dla sieci pod kątem bieżącego zarządzania portfelem produktów? Jak marka własna może pomóc w realizacji strategii sieci? Na jakich wartościach powinna być budowana? Tych pytań, związanych ze skutecznym zarządzaniem markami własnymi, jest bardzo wiele i od jakości udzielonych odpowiedzi będzie zależał poziom sukcesu lub porażki - uważa ekspertka.

I wyjaśnia dalej. - Tu dochodzimy do kolejnego aspektu skutecznego zarządzania private labels, a mianowicie pełnego zrozumienia konsumentów – od postaw i przekonań dotyczących marek i decyzji zakupowych aż po trendy, diagnozowane zarówno w skali mikro, jak i makro. Do niedawna badania konsumenckie i marketingowe były domeną brandów. Badania realizowane przez sieci dotyczyły głównie postrzegania marki sklepu i analizy portfela klientów. Dzisiaj prowadzimy pogłębione badania marketingowe dla poszczególnych kategorii produktowych czy konkretnych marek własnych. Projekty te niejednokrotnie łączą wiele technik badawczych, zarówno ilościowych jak i jakościowych, włączając w to badania etnograficzne czy zaawansowane techniki monitorowania zachowań konsumentów w placówce handlowej - mówi Dorota Kałowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,10

  • Śr

    5,75

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.