Ekspert: Trwa wyścig sieci handlowych o pieczywo BIO

www.portalspozywczy.pl 20 września 2017 09:07

Wiodące sieci dyskontów szukają pomysłu na wprowadzenie pieczywa BIO – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków. Tradycyjnie już, między czołowymi graczami na rynku rozpoczął się wyścig, kto taką ofertę wprowadzi jako pierwszy.

Nie ma co ukrywać, że na rynku piekarnictwa to duże sieci handlowe popularyzują trendy na masową skalę. Jak informuje portalspozywczy.pl Andrzej Piętka, aktualnie w obszarze ich zainteresowania znajduje się pieczywo BIO.

 – Najbardziej pożądaną formą takich produktów wydaje się być częściowo wypieczone i zamrożone z przeznaczeniem do wypieku w sklepie. Ocenie szczegółowej już podlega potencjał rynku, zapotrzebowanie konsumentów na takie produkty, dostępność surowców do produkcji i wydajność piekarni posiadających certyfikat BIO – tłumaczy Andrzej Piętka.

Jak mówi, obecnie porównywane są ceny pieczywa BIO w Polsce i od zagranicznych dostawców, produkowany aktualnie asortyment w takich piekarniach oraz atrakcyjność receptur. Pozyskiwana jest także „darmowa” wiedza specjalistów, którzy „myślą” już o potencjalnych zyskach ze współpracy przyszłej z siecią.

 – Rynek produktów BIO wydaje się być na początku drogi dynamicznego wzrostu. Dzisiaj pozycjonuje się jeszcze na poziomie sprzedaży produktów bezglutenowych, ale to szybko się zmienia – twierdzi ekspert serwisu portalspozywczy.pl.

 Podstawowymi zaletami pieczywa BIO jest wyższa jakość używanych surowców,wyższa marża, rosnąca moda na zdrowe odżywianie wśród Polaków i prognozowany silny wzrost zapotrzebowania rynku w najbliższych 5-10 latach na takie produkty.

  – Obiektywnie patrząc, z perspektywy konsumenta i smakosza wyrobów piekarniczych, to aktualnie jedna z firm wiodących potrzebuje lepiej postrzeganych produktów piekarniczych na półce. Na przestrzeni ostatniego roku, może dwóch lat, wydaje się, że smak produktów i jakość części pieczywa u nich zmieniła się w niepożądanym dla konsumenta kierunku. Najpewniej ze względu na ciągłe szukanie tańszego produktu u dostawców. Natomiast konkurencyjna firma wydaje się ciągle szukać możliwości wyprzedzenia konkurenta chociaż w części asortymentu na półce piekarniczej. Pieczywo BIO wydaje się dla nich szansą na lepsze postrzeganie pieczywa i jakości niż u konkurenta. Dodatkowo takie produkty wydają się być szansą na pozyskanie nowych klientów, szukających produktów premium na zakupach – zdradza Andrzej Piętka.

 Zaznacza jednocześnie, że ten, kto pierwszy rozwiąże kwestię właściwego przygotowania technologicznego takiego pieczywa do wypieku w atrakcyjnej cenie, może wiele zyskać wizerunkowo w oczach Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane