Ekspert: W tym roku to klienci zaskoczyli sklepy przed świętami

www.portalspozywczy.pl 22 listopada 2016 16:51

Sklepy w tym roku nie zrobiły niczego zaskakującego, jeśli nie liczyć przełamania pewnej bariery psychologicznej, czyli rozpoczęcia przygotowań do Bożego Narodzenia przez 1-szym listopada oraz kolejnej akcji sieci Lidl, która ponownie oferuje książkę kucharską za wydane w niej 300 zł – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Czym sieci handlowe mogą zaskoczyć klientów przed świętami? – Jak na razie to klienci zdążyli zaskoczyć dwie czołowe sieci handlowe – mocno kontrowersyjną reakcją na promocję marek własnych w Lidl oraz wykupieniem praktycznie całego nakładu Świeżaków w Biedronce. Co jeszcze raz pokazuje, jaka jest siła tych najbardziej prostych narzędzi marketingowych. Dlatego trzeba je umiejętnie wykorzystywać i kontrolować. A przede wszystkim nie dopuszczać do przeoczeń, chociażby na poziomie regulaminu, jak to miało miejsce w promocji Lidla – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że sklepy w tym roku, z tego co obserwujemy w tym momencie, nie zrobiły niczego zaskakującego, jeśli nie liczyć przełamania pewnej bariery psychologicznej, czyli rozpoczęcia przygotowań do Bożego Narodzenia przez 1-szym listopada oraz kolejnej akcji sieci Lidl, która po raz kolejny oferuje książkę kucharską za wydane w niej 300 zł. – Oczywiście dobrze umocowanej w obowiązującym trendzie – polskości. W końcu książka nosi tytuł „Kuchnia Polska”. Już niedługo czeka nas black friday – pytanie, jak mocno i czy sieci odpowiedzą na ten coraz popularniejszy w Polsce (głównie w sklepach on-line) zwyczaj – mówi ekspert.

– Co ciekawe, w tym roku święta to… praktycznie jeden weekend i dzień powszedni – poniedziałek 26-grudnia. To na pewno będzie miało wpływ na wiele decyzji zakupowych dotyczących zapasów, planowania odwiedzin, ilości czasu wolnego i urlopu w pracy. Wszystko to będzie miało bezpośrednie przełożenie na przedświąteczne zakupy klientów – wyjaśnia Radosław Kaczmarek.

Tłumaczy, że dla przeciętnego pracownika oznacza to brak możliwości sprytnego wzięcia urlopu i świętowania przez co najmniej tydzień. A krótszy czas świętowania to mniejsza „świąteczna” konsumpcja wielu kategorii produktów.

Całość: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.