Ekspert: W Warszawie wciąż jest miejsce na nowe galerie

Autor: naszemiasto.pl 13 kwietnia 2018 13:10

Obecnie w Warszawie działa 48 obiektów handlowych. Zaliczamy do nich galerie handlowe, bazary i centra wyprzedażowe. Zdaniem ekspertów, stolica ma wciąż niskie nasycenie powierzchnią handlową – informuje serwis naszemiasto.pl.

Jak mówi starszy manager ds. najmu z działu doradztwa i wynajmu powierzchni handlowych firmie Savills, Krzysztof Wyrzykowski, nasycenie powierzchnią handlową wynosi w Warszawie 791 mkw./1000 mieszkańców, a biorąc pod uwagę aglomerację to 553 mkw./1000 osób. Dla przykładu, nasycenie w Poznaniu to 1386 mkw./1000 osób (820 mkw. na 1000 mieszkańców aglomeracji), a we Wrocławiu 1156 mkw./1000 osób (710 mkw./1000 osób w aglomeracji). Ekspert ocenia, że w Warszawie nadal jest miejsce dla nowych inwestycji i będą one powstawać, choć nie na taką skalę jak kiedyś. 

Natomiast zdaniem Roberta Buciaka, przedstawiciela stowarzyszenia Zielone Mazowsze, dobrze zaplanowane miasto może wcale nie posiadać galerii handlowych. Nadmiar galerii handlowych powoduje trudności dla małych firm, bo większa część zysków idzie do wielkich koncernów, a poza tym, generują dodatkowy ruch na drogach, co powiększa korki, większy hałas na ulicach i zanieczyszczenia powietrza. Jednak galerie mają też pozytywne strony – przyznaje.

Na przestrzeni kolejnych lat zostaną zbudowane: Galeria Młociny, ArtN, CH Jupiter przy ul. Towarowej oraz zaplanowano rozbudowę CH Janki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.