Ekspert wyjaśnia, dlaczego w świątecznych reklamach Pepsi nie ma św. Mikołaja

Autor: businessinsider.com.pl 30 grudnia 2016 13:20

Ubrany w czerwony strój Święty Mikołaj z długą brodą raczej nie mógłby pojawić się na niebieskiej puszce Pepsi? Kwestia praw autorskich i znaków towarowych Coca-Coli to jedno. Druga, ważniejsza sprawa, to marketing i grupy docelowe - pisze serwis businessinsider.com.pl w analizie strategii reklamowej dwóch napojowych gigantów.

- Coca-Cola ma dwa rodzaje reklam. W pierwszym ukazuje jako głównego użytkownika napoju kibiców różnych sportów, w drugim przedstawia go jako produkt rodzinny, na święta, do obiadu, by razem miło i przyjemnie spędzić czas - mówi w rozmowie z businessinsider.com.pl, Mateusz Rak z Instytutu Zarządzania i Marketingu Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. - Natomiast Pepsi w reklamach promuje swój produkt, wykorzystując profesjonalistów, czołowych sportowców i wokalistów.

Rak podkreśla, że to skuteczna strategia, o ile marka wybiera takich idoli, do których jej klienci (także ci potencjalni) chcą być podobni, porównywać się do nich. 

Ekspert z WSB zwraca jednak uwagę, że Święty Mikołaj raz pojawił się w reklamie Pepsi... latem 2014 roku. Był w czasie wolnym od pracy, na wakacjach, bez charakterystycznego stroju.

Więcej na businessinsider.com.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.