Ekspert wyjaśnia, dlaczego w świątecznych reklamach Pepsi nie ma św. Mikołaja

Autor: businessinsider.com.pl 30 grudnia 2016 13:20

Ubrany w czerwony strój Święty Mikołaj z długą brodą raczej nie mógłby pojawić się na niebieskiej puszce Pepsi? Kwestia praw autorskich i znaków towarowych Coca-Coli to jedno. Druga, ważniejsza sprawa, to marketing i grupy docelowe - pisze serwis businessinsider.com.pl w analizie strategii reklamowej dwóch napojowych gigantów.

- Coca-Cola ma dwa rodzaje reklam. W pierwszym ukazuje jako głównego użytkownika napoju kibiców różnych sportów, w drugim przedstawia go jako produkt rodzinny, na święta, do obiadu, by razem miło i przyjemnie spędzić czas - mówi w rozmowie z businessinsider.com.pl, Mateusz Rak z Instytutu Zarządzania i Marketingu Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. - Natomiast Pepsi w reklamach promuje swój produkt, wykorzystując profesjonalistów, czołowych sportowców i wokalistów.

Rak podkreśla, że to skuteczna strategia, o ile marka wybiera takich idoli, do których jej klienci (także ci potencjalni) chcą być podobni, porównywać się do nich. 

Ekspert z WSB zwraca jednak uwagę, że Święty Mikołaj raz pojawił się w reklamie Pepsi... latem 2014 roku. Był w czasie wolnym od pracy, na wakacjach, bez charakterystycznego stroju.

Więcej na businessinsider.com.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane