Ekspert: Występuje rozdźwięk między oczekiwaniami konsumentów a dojrzałością cyfrową sklepów

Autor: dlahandlu.pl 4 lutego 2016 10:11

Raport „Global Powers of Retailing”firmy Deloitte podkreśla skalę oddziaływania technologii cyfrowych na zakupy dokonywane w sklepach tradycyjnych, wskazując, że konsumenci coraz częściej chcą łączyć możliwości jakie daje im każdy z kanałów – offline i online. Dodatkowo chętniej wykorzystują oni narzędzia cyfrowe do wyboru tego co kupią oraz jak, gdzie i kiedy dokonają zakupu. Tempo zmian zachowań i oczekiwań konsumentów jest szybsze niż tempo ich zaspokajania przez sprzedających. Powoduje to powstanie tzw. „luki cyfrowej”.

W ramach postępującej cyfryzacji procesów zakupowych zidentyfikowano trzy ważne trendy:

·     Nie ma jednej drogi przeprowadzenia transformacji cyfrowej. Chociaż wszystkie rynki dążą do jak najpełniejszej i najszybszej cyfryzacji, ich drogi do osiągnięcia tego celu bywają różne. Na przykład niektóre rynki wschodzące nie przechodzą etapów wstępnych, obserwowanych w przeszłości na rynkach rozwiniętych.

·     Zakres i formy korzystania z technologii cyfrowych są bardzo zróżnicowane. Zależą one od czynników demograficznych takich jak wiek i płeć konsumenta, a także od poziomu dochodu oraz rodzaju poszukiwanych produktów.

·     Klienci domagają się bardziej zaawansowanych narzędzi cyfrowych. Narzędzia i kanały cyfrowe mogą zarówno poszerzyć zasięg dotarcia sieci detalicznych, jak i zwiększyć ich przychody. Należy jednak zauważyć, że klienci wciąż nie są w pełni zadowoleni z tego, co aktualnie oferują im w tym zakresie detaliści i w związku z tym często nie czują się dobrze obsłużeni.

 - Występuje rozdźwięk między oczekiwaniami konsumentów a dojrzałością cyfrową sklepów, zwłaszcza jeżeli chodzi o połączenie wykorzystania technologii cyfrowej z zakupami tradycyjnymi. Niestety są jeszcze firmy, także wśród ważnych graczy w handlu detalicznym, które nie doceniają siły oddziaływania Internetu. Chociaż digital ma fundamentalne znaczenie dla całego biznesu i kompleksowego doświadczenia zakupowego, zarówno w i na zewnątrz sklepu, wielu tradycyjnych detalistów nadal spycha działania w sferze digital wyłącznie do swoich kanałów online lub e-commerce” – ocenia Stefan Nowak, dyrektor, Deloitte Digital.

Jednocześnie jednak, jak wskazują eksperci Deloitte, pogłoski o śmierci sprzedaży w tradycyjnych sklepach są mocno przesadzone. Dodatkowo, coraz więcej sieci handlowych, które dotąd były dostępne tylko online, w ostatnich kilkunastu miesiącach zaczęło otwierać sklepy stacjonarne. Niedawno zrobił tak największy gigant w cyfrowym świecie – Amazon.com, który zdecydował się otworzyć księgarnię w Seattle. Jego śladami poszło już kilka mniejszych sprzedawców internetowych, w tym sprzedający okulary Warby Parker czy Athleta - modowa marka należąca do sieci handlowej GAP.  - Granice pomiędzy handlem offline i online zatarły się. Jesteśmy świadkami ewolucji sposobów podejmowania przez konsumentów decyzji zakupowych. Stawianie konsumenta w centrum zainteresowania firmy oraz umożliwienie mu rozpoczynania zakupu w jednym kanale i kończenia go w drugim pozwala na optymalne wykorzystanie synergii świata fizycznego i wirtualnego.  Łączenie tradycyjnych sklepów z internetowymi oraz umiejętne wykorzystanie danych i technologii cyfrowych stworzy sieciom handlowym nowe szanse  – mówi Justyna Skorupska, lider e-commerce, Deloitte.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.