Ekspert: Znacząca zmiana na rynku e-grocery tylko z dużymi graczami

Autor: dlahandlu.pl 17 stycznia 2017 10:04

- W ubiegłym roku zakupów spożywczych online dokonało 23 proc. kupujących online (zgodnie z raportem Gemius 2016). Należy stwierdzić, iż nasz rynek e-grocery jest na wczesnym etapie rozwoju, a podstawową barierą wzrostu jest ograniczona oferta produktowa (TNS, Connected Life, 2016). Znacząca zmiana może dokonać się, jeśli na rynek będą wchodzić duzi gracze, do tej pory nieobecni w sieci - uważa dr Jolanta Tkaczyk, ekspertka od marketingu, Akademia Leona Koźmińskiego.

Jej zdaniem przyszłość e-commerce w Polsce to stabilny wzrost w następnych latach. - Nie należy się spodziewać spektakularnych wzrostów – przy w miarę stabilnym dostępie do internetu (76-78 proc. populacji) i liczbie kupujących online (48-50 proc. internautów) potencjał wzrostowy tkwi bardziej w penetracji dostępnego rynku – zwiększania wolumenu oraz wartości zakupów osób, które już kupują online. Rozsądną prognozą jest tutaj wzrost rynku 15 proc. rok do roku, co oznaczałoby osiągnięcie w 2017 roku wartości rynku e-commerce na poziomie około 40 mld zł. Jeśli chodzi o rozwój naszego rynku e-commerce w porównaniu do innych rynków europejskich to w większości wskaźników (penetracja internetu, liczba kupujących online i tym podobne) Polska wypada poniżej średniej unijnej, za to wyraźnie rok do roku poprawia te wskaźniki - mówi dr Jolanta Tkaczyk.

Internet stał się dla 83 proc. konsumentów (zgodnie z badaniami Consumer Barometer 2016) pierwszym miejscem poszukiwania informacji o produktach – nawet jeśli konsumenci nie kupują produktów przez internet to korzystają z niego i ze sklepów internetowych w celu porównania cen.

- W 2016 roku najczęściej w sieci kupowaliśmy odzież, sprzęt RTV/AGD, książki, płyty, obuwie, sprzęt komputerowy oraz urządzenia mobilne (telefony, smartfony czy tablety). Głównym powodem korzystania z e-handlu była dostępność produktów całą dobę, brak konieczności jechania do sklepu i atrakcyjne ceny („E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”). Głównymi problemami w dokonywaniu zakupów online – czas oczekiwania na realizację zamówienia, natrętne reklamy oraz wysokie koszty dostawy. Prawie połowa internautów (według badań od 40 do 50 proc.) dokonuje zakupów online przy wykorzystaniu kanału mobilnego – zatem koniecznością staje się zadbanie o ułatwienie dokonywania zakupów w tym kanale - zauważa ekspertka.

- Patrząc na oczekiwania klientów podstawowym wyzwaniem dla e-commerce jest i będzie zapewnienie darmowej dostawy w jak najkrótszym czasie oraz bezproblemowe poruszanie się pomiędzy różnymi kanałami (omnichannel) - dodaje Jolanta Tkaczyk.


Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.