Eksport rośnie, ale za granicę wysyłamy głównie produkty "private label"

Autor: dlahandlu.pl 4 sierpnia 2015 12:28

Jak podaje GUS, eksport polskich produktów w pierwszym półroczu br. wzrósł o ponad 6 proc. „Tak duży wzrost eksportu nie wpływa jednak znacząco na rozpoznawalność marki POLSKA” – komentuje Sebastian Sadowski-Romanov z firmy ITRO.

Ze względu na nasilające się rosyjskie embargo, polscy producenci eksportowali głównie do krajów Unii Europejskiej (80% eksportu ogółem). Państwem, do którego sprzedaliśmy najwięcej (za ponad 81 mld zł), są Niemcy. Jednak jak przekonuje Sebastian Sadowski-Romanov, te pozytywne statystyki nie przekładają się na rozpoznawalności marki „Made in Poland” w tym kraju:
- Większość naszych klientów sprzedaje wyroby „private label”, czyli pod marką firmy zamawiającej. Znaczący procent eksportu to produkcja dużych koncernów np. samochodowych, które swoją produkcję z Polski wywożą do innych krajów. Biorąc pod uwagę, że Niemcy są największym inwestorem zagranicznym w Polsce, to i wysokość wymiany handlowej przestaje tak dziwić. Jeżeli porównać strukturę importu i eksportu między Polską i Niemcami, okaże się, że przerabiamy i wysyłamy uszlachetnione wyroby. Nie mamy praktycznie żadnych marek globalnych kojarzonych z Polską – dodaje Sebastian Sadowski-Romanov. – Dlatego stawiamy na rozwój marki POLSKA, która jest coraz wyżej wyceniana w światowych rankingach. Aby bardziej wzmocnić wizerunek Polski, stworzyliśmy POLSKĄ Wirtualną Wystawę Narodową. Jest to platforma internetowa, służąca do promocji Polski - rodzimych firm, atrakcji turystycznych oraz inwestycji za granicą.

Zgodnie z prognozami Ministerstwa Gospodarki, ożywienie polskiego eksportu będzie postępować – do końca 2015 r. ma wzrosnąć o 8%. - Polska jako kraj producentów, firm wytwarzających fizyczne dobra, korzysta na kryzysie, gdyż konsumenci poszukują oszczędności, co zmusza zagraniczne firmy do poszukiwania nowych dostawców. Polskie przedsiębiorstwa czują się bardzo dobrze w kategorii dóbr o wysokiej jakości w stosunku do ceny oferowanych produktów – komentuje Sebastian Sadowski-Romanov. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.