Emperia ocenia, że sprzedaż w drugim półroczu jest lepsza niż w I połowie '13

Autor: PAP 6 listopada 2013 22:17

Emperia ocenia, że sprzedaż w sieci Stokrotka w drugim półroczu jest lepsza niż w pierwszym. Wyniki spółki w tym okresie będą jednak pod wpływem kosztów jednorazowych związanych z uruchomieniem własnej logistyki - poinformował PAP Dariusz Kalinowski, prezes Emperii Holding i prezes Stokrotki.

"Trzeci i czwarty kwartał są lepsze dla rynku niż pierwsze półrocze, dla nas również. Wierzę, że w obu kwartałach będziemy pokazywać, iż parametry Stokrotki, czyli LFL, są lepsze niż dla średniej supermarketów" - powiedział PAP Kalinowski, dodając, że zakładany jest wzrost sprzedaży porównywalnej.

12 listopada spółka przedstawi wyniki za trzeci kwartał. Analitycy ankietowani przez PAP prognozują, że Emperia miała w trzecim kwartale 2,7 mln zł straty netto. Konsensus PAP zakłada, że strata operacyjna wyniesie 4,3 mln zł, zysk EBITDA wyniesie 6 mln zł, a przychody sięgną 476,3 mln zł. Po I półroczu 2013 roku Emperia ma 24,6 mln zł zysku netto, 44,1 mln zł EBITDA i 982,8 mln zł przychodów.

"Pracujemy nad przejęciami, ale strategia opiera się bardziej na rozwoju organicznym. Dlatego do 30 lokalizacji w przyszłym roku chcemy dołożyć koncept franczyzowy. To kolejnych kilkanaście-kilkadziesiąt lokalizacji, które powinno się pojawić" - powiedział Kalinowski. "Gdyby się udało połączyć te dwa koncepty, to dałoby nam to bardzo wysokie tempo rozwoju. Przejęcia byłyby dodatkowym bonusem" - wyjaśnił.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,28

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.