Emperia planuje w tym roku otworzyć 120 Stokrotek

Autor: dlahandlu.pl 27 lutego 2018 09:09

Emperia planuje w tym roku otworzyć 120 Stokrotek fot. materiały prasowe

W 2017 roku Emperia Holding osiągnęła 2,6 mld zł skonsolidowanych przychodów oraz 35,7 mln zł zysku netto. Przychody wzrosły rok do roku, z 2,4 mld zł osiągniętych w 2016 roku, natomiast zysk netto spadł, z 50,5 mln zł. Oznacza to, że przychody grupy wzrosły o ponad 8 proc. rok do roku, a zysk netto spadł o ponad 29 proc.

Zysk operacyjny Emperii w 2017 roku wyniósł 42,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej 61,7 mln zł.

W samym czwartym kwartale 2017 roku Emperia osiągnęła 10,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 15,76 mln zł zysku rok wcześniej (spadek o niemal 36 proc.). Zysk operacyjny wyniósł 10,69 mln zł wobec 19,56 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w czwartym kwartale wyniosły 699,32 mln zł wobec 627,03 mln zł rok wcześniej (wzrost o 11,5 proc.). Przy czym 40,2 mln zł dodatkowych przychodów w IV kw. zostało osiągnięte dzięki otwarciu nowych sklepów, a 26,7 mln zł dzięki lepszym obrotom sklepów już istniejących.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2017 r. wyniosła 2,06 mln zł wobec 18,01 mln zł zysku rok wcześniej.

Na koniec 2017 roku sieć sklepów Stokrotka liczyła łącznie 437 sklepów detalicznych, zaś na koniec 2016 roku było 372 sklepy. 

W czwartym kwartale 2017 roku otwarto łącznie 33 sklepy (w tym 15 sklepów franczyzowych), zaś 3 sklepy zostały zamknięte. W całym 2017 roku otwarto łącznie 77 sklepów (w tym 33 sklepy franczyzowe), zaś 12 sklepów zostało zamkniętych. Wydatki inwestycyjne wyniosły 58,9 mln zł (CAPEX ma 1 supermarket 1,16 mln zł i market 0,59 mln zł).

W podziale na formaty działało 259 supermarketów własnych, które osiągnęły sprzedaż na poziomie 543,9 mln zł, markety własne (102), które wygenerowały 106,6 mln zł sprzedaży, markety express (5), które osiągnęły 1,6 mln zł, zaś sklepy franczyzowe (71) - 27,5 mln zł sprzedaży. 

- Zarząd oczekuje, że do końca w 2018 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 120 nowych sklepów. Otworzyliśmy już 3 sklepy, mamy 61 podpisanych umów do otwarcia oraz 56 umów w trakcie procesowania – czytamy w raporcie.

Spółka podała, że segment detaliczny w 2017 roku wypracował 2,53 mld zł co oznacza wzrost o 8,32 proc. wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Na zrealizowany w 2017 roku poziom przychodów istotny wpływ miał wzrost przychodów w sklepach starych i nowo otwartych. Sprzedaż w ujęciu LfL w IV kw. wzrosła o 5,5 proc. (przy inflacji na poziomie 5,6 proc.), a w 2017 roku o 2,8 proc. (przy inflacji na poziomie 4,2 proc.).

Wynik netto segmentu detalicznego w 2017 roku wyniósł 22,86 mln zł i był wyższy od osiągniętego w roku ubiegłym o 172,3 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • G 2018-02-28 11:07:46

    Gapciu, to tylko parametryzacja.Popatrz w sprawozdania giełdowe i może zatrybisz ścieżkę rozwoju .

  • gapcio 2018-02-28 08:27:38

    Może 1200 ? otworzyli 3 w ciągu dwóch miesięcy, realnie otworzą 30 , po co to napinanie miesni, zysk spadl o połowe i to jest ważne

  • tommy 2018-02-27 11:46:59

    przeciez Stokrotki juz nie naleza do Emperii

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.