Emperia szuka partnerów do konsolidacji

www.portalspozywczy.pl 9 listopada 2016 13:11

Pracujemy nad tym, aby przekonywać innych detalistów do tego, że warto albo z nami się łączyć albo sprzedać swój biznes nam. Wierzę w to, że coraz bardziej konkurencyjny i trudny rynek handlu detalicznego będzie wymuszał na detalistach szukanie każdego miejsca, które pozwala zarobić więcej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Emperia Holding S.A. i Stokrotka Sp. z o.o.

Jak wg pana będzie się kształtował rynek handlu detalicznego w okresie kilku najbliższych lat?

Na rynek handlu spożywczego będzie wpływało wiele trendów. Jeden z nich to nieunikniony trend konsolidacji, który objął już niektóre z kanałów, jak np. hipermarkety, które jakiś czas temu się skonsolidowały; dyskonty – one są właściwie już skonsolidowane, bo mamy dwóch, trzech graczy na tym rynku, natomiast jest przed nami trend konsolidacji supermarketów, sklepów mniejszych, sklepów convenience. Co to oznacza dla konsumenta? Że za jakiś czas w sklepach convenience będzie coraz częściej spotykał się z ofertą sieciową – profesjonalne przygotowaną, atrakcyjną ofertą asortymentową i cenową.

Z drugiej strony konsument będzie coraz bardziej wymagający i to dobrze, bo pozwoli nam się coraz bardziej doskonalić. To również spowoduje, że nasycenie placówkami detalicznymi będzie wzrastało, a więc klient będzie miał w bezpośrednim zasięgu coraz więcej sklepów. Będzie więc dokonywał wyboru na podstawie oferty, ceny, serwisu i innych wartości. Myślę, że to będzie taki okres, w którym sieci będą próbowały dostarczyć coraz więcej wartości dla klienta – także innych wartości niż tylko czysty produkt i cena.

Jakie plany ma obecnie Emperia?

My konsekwentnie realizujemy strategię, którą jakiś czas temu obraliśmy, chcemy się rozwijać i faktycznie to realizujemy. W tym roku mamy wzrost sprzedaży ponad 20 proc., zakładamy otwarcie ponad 80 sklepów, w tamtym roku było ich 80. To powoduje, że z tym tempem rozwoju jesteśmy jedną z najbardziej dynamicznych spółek detalicznych na rynku polskim.

W przyszłym roku nie chcielibyśmy, aby tych lokalizacji było mniej niż 100. Chcemy rozwijać się w różnych formatach. Jesteśmy bardzo mocni w formacie supermarketów, ale od trzech lat rozwijamy format marketów – to są sklepy mniejsze w przedziale 400-200 m. Jesteśmy zadowoleni z tego, jak te sklepy działają i przede wszystkim klienci są zadowoleni, a to zadowolenie przekłada się na nasze.

Podjęliśmy decyzję w tym roku, że chcemy zaistnieć w nowym formacie – w formacie sklepów convenience, czyli placówek od 200 do 100 m. Widzimy w tym duży potencjał. Wierzmy, że potrafimy w tych sklepach przedstawić atrakcyjną ofertę dla klientów, która będzie oznaczała możliwość zrobienia zakupów nie interwencyjnych, ale takich regularnych w małym sklepie, który jest blisko.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.