Emperia zainteresowana przejęciem sieci supermarketów

Autor: dlahandlu za DM BDM 11 stycznia 2017 11:01

Emperia zainteresowana przejęciem sieci supermarketów fot. materiały prasowe Stokrotka

Spodziewamy się, że czwarty kwartał 2016 r. będzie kolejnym udanym okresem w wykonaniu Emperii. Estymujemy, że grupie uda się wypracować blisko 654 mln zł przychodów, generując jednocześnie 27,2 mln zł EBITDA - czytamy w rekomendacji DM BDM.

- Na poziomie netto liczymy na wypracowanie 12,2 mln zł zysku netto. Tym samym w ujęciu całorocznym szacujemy wzrost sprzedaży do niemal 2,5 mld zł, przy jednoczesnym zwiększeniu EBITDA do 105,8 mln zł. Po skorygowaniu o zdarzenia jednorazowe wynik względem ’15 będzie wyższy o ok. 4 mln zł (pomimo erozji marży handlowej w sieci Stokrotka w 1H’16). W perspektywie ’17 liczymy na kontynuację pozytywnych tendencji wynikowych w kolejnych kwartałach. Na poziomie grupy liczymy na 2,9 mld zł obrotów i 111,6 mln zł EBITDA (po oczyszczeniu o zdarzenia jednorazowe wzrost o 15,7 mln zł r/r, zostawiamy sobie pole do podniesienia założeń w przypadku stabilnej inflacji).
W naszym modelu przyjmujemy, że w ’17 detalista otworzy blisko 80 sklepów (w tym 32 placówki w formie franczyzy; zarząd grupy zakomunikował uruchomienie formatu convenience, którego nie uwzględniamy w założeniach). Oczekujemy, że grupa zaktualizuje politykę cenową, co pozwoli na poprawę rentowności handlowej. Uważamy, że dodatkowym czynnikiem ograniczającym presję ze strony kosztów pracowniczych, będzie obniżenie kosztów logistyki oraz ścisła kontrola wydatków na marketing i centralę. Zwracamy uwagę, że Emperia posiada silną bazę gotówkową i nie należy wykluczać akwizycji jednego z graczy na krajowym rynku supermarketów - piszą analitycy DM BDM.

Analitycy uważają, że krajowym podmiotem, do którego należy porównywać Emperię jest przede wszystkim grupa Eurocash, prowadząca sieci Delikatesy Centrum, Lewiatan oraz format cash&carry. - Porównując obie spółki widać, że Emperia ma wyższą marżę brutto ze sprzedaży, co wynika z obecności kilku różnych segmentów działalności. Jednocześnie marża netto ze sprzedaży jest zbliżona w obu podmiotach. Warto zwrócić uwagę, że Eurocash ma znacznie szybszy cykl konwersji gotówki (efekt wyższego wskaźnika rotacji zapasów). W 2H’15 tempo ekspansji Stokrotki znacznie przyspieszyło (w ciągu ltm otwarto 84 placówki, DC otwarły tylko 38 sklepów), co ma wymierne przełożenie na dynamiki generowanych obrotów – na poziomie skonsolidowanym Emperia znacznie przewyższa ostatnie odczyty głównego konkurenta. Należy jednak mieć na względzie, że sieć lubelskiej spółki jest znacznie mniejsza (liczy ok. 340 placówek) niż Delikatesy Centrum, które skupiają ponad 1,0 tys. sklepów. Dlatego też zarząd Emperii postanowił mocniej wejść w segment marketów oraz rozwinąć model franczyzowe - podsumowują analitycy.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane