PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Emperia zanotowała 24,6 mln zł zysku w pierwszym półroczu br.

Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl 27 sierpnia 2013 09:26

Emperia zanotowała 24,6 mln zł zysku w pierwszym półroczu br.

Emperia zanotowała w pierwszym półroczu bieżącego roku 982,7 mln zł sprzedaży. W segmencie detalicznym sprzedaż wyniosła 960,8 mln zł. Rok wcześniej grupa miała 978,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, w tym 954,5 mln zł w segmencie detalicznym. Zysk netto grupy wyniósł w pierwszym półroczu tego roku 24,6 mln zł, wobec 36,6 mln zł rok wcześniej.

- Pierwsze półrocze 2013 roku było okresem wielu istotnych zmian w Grupie Kapitałowej Emperia. Dotyczyły one zarówno sfery biznesowej jak i organizacyjnej. Ten czas to również okres zmagań ze słabnącym tempem rozwoju gospodarki krajowej i powiązanym z tym osłabieniem siły nabywczej naszych klientów, co miało znaczący wpływ na osiągane przez nas wyniki finansowe. W marcu i kwietniu zaszły zmiany w strukturach organów spółki. (...). Zgodnie z przyjętą strategią głównym obszarem działalności Grupy jest segment detaliczny. Koncentrujemy się na rozwoju sklepów Stokrotka, które już dziś tworzą sieć nowoczesnych supermarketów o ugruntowanej pozycji rynkowej.Konsekwentnie realizowaliśmy założenia strategii rozwoju tego segmentu przygotowując nowy system identyfikacji wizualnej, optymalizując poziom kosztów oraz wdrażając własny system zaopatrzenia. Pierwsze skutki podjętych działań są widoczne już dzisiaj, a kolejne będą pojawiały się sukcesywnie w następnych okresach.
Kluczowe znaczenie dla konkurencyjności sieci ma uruchomienie w dniu 1 lipca br. własnej logistyki, która umożliwi poprawę standardów operacyjnych i optymalizację kosztową sklepów. Bezpośrednie zakupy na magazyn centralny, oznaczające ograniczenie roli pośredników handlowych, wpłyną także na poprawę atrakcyjności cenowej oferty handlowej, przy jednoczesnym podwyższeniu realizowanej marży handlowej. Wraz z własną logistyką zostały wdrożone zaawansowane rozwiązania w zakresie zarządzania i kontroli jakości towarów, które pozwolą jeszcze bardziej poprawić relację ceny do jakości. Zgodnie z rekomendacją zarządu spółki w czerwcu wypłaciliśmy w formie dywidendy praktycznie cały zysk z ubiegłego roku w kwocie 13,4 mln zł. W związku z posiadanymi nadwyżkami płynnych środków finansowych w kwietniu wznowiony został skup akcji własnych, na który do końca półrocza wydatkowano kwotę 14,1 mln zł. Decyzja o skupie akcji własnych wynika z przekonania zarządu spółki, że aktualny kurs giełdowy nie w pełni odzwierciedla wartość Grupy. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych wyniki osiągnięte przez poszczególne linie biznesowe należy uznać za satysfakcjonujące na obecnym etapie rozwoju Grupy. Kontynuacja zmian zapoczątkowanych w I półroczu br. umożliwi nam dalszą poprawę efektywności ekonomicznej wszystkich segmentów biznesowych i tym samy dalsze zwiększanie wartości rynkowej spółki - komentuje Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Segment detaliczny spółki na koniec I półrocza 2013 r. liczy łącznie 239 sklepów, zaś na koniec I półrocza 2012 r było 236 sklepów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    9,52

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.