PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Empik odnotował spadek liczby klientów i wartości pojedyńczej transakcji

Autor: dlahandlu.pl 2 września 2013 14:34

Empik odnotował spadek liczby klientów i wartości pojedyńczej transakcji

Przychody ze sprzedaży w salonach Empik, działających w ramach Grupy EM&F, w I połowie br. wyniosły 439 mln zł, co oznacza spadek o 2% r/r, a na bazie LFL - o 4,5% r/r. Jak podaje firma, słabsza sprzedaż LFL wynika głównie ze spowolnienia gospodarczego. W I półroczu na rynku zadebiutował nowy koncept sieci.

"Pomimo spadku liczby klientów odwiedzających salony (-2% r/r) oraz wartości pojedynczej transakcji (-2,4% r/r), dzięki licznym akcjom promocyjnym, rozszerzeniu oferty, poprawie obsługi i ekspozycji towaru - w salonach Empik zwiększył się wskaźnik konwersji (stosunek liczby klientów odwiedzających salony sprzedaży do liczby dokonanych transakcji) oraz marża brutto na sprzedaży" - czytamy w komunikacie. 

Przychody ze sprzedaży książek w salonach Empik oraz empik.com wyniosły 207 mln PLN i były o 0,1% wyższe w porównaniu do ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży książek został odnotowany, pomimo że w tym okresie rynek książki ogółem spadł o 12% (dane na podstawie panelu GFK za styczeń-maj 2013). Ponadto Empik wypracował wyższą marżę brutto na książkach.

Najlepszą kategorią w salonach Empik, pod względem wzrostu sprzedaży i marży, są art. pozawydawnicze (m.in. podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, podróżnicze, przybory szkolne, zabawki, etc.). Sprzedaż tych produktów wzrosła w I połowie 2013 r. o 19% r/r, a marża brutto o 25% r/r. Jak komentuje spółka, jest to rezultatem rosnącego zainteresowania klientów tym asortymentem, ciągłego poszerzania oferty o interesujące, wysokiej jakości produkty, a także atrakcyjnej oferty cenowej i licznych promocji.

Kategorie film i muzyka zanotowały w I połowie br. niewielki wzrost sprzedaży w salonach Empik oraz empik.com - łącznie o 0,6% r/r, przy jednoczesnym wzroście marży brutto o 13% r/r, co - jak podaje Empik - jest wynikiem licznych promocji wiązanych z innymi kategoriami produktów.

Prasa jest najsłabszą kategorią z tendencją spadkową ze względu na ogólne zmniejszenie popytu. W I połowie br. salony Empik odnotowały spadki zarówno na sprzedaży, jak i na marży w tej kategorii w porównaniu z 2012 r. "Dynamicznie rosnąca popularność tabletów oraz smartfonów powoduje, że źródłem informacji dla czytelników staje się coraz częściej internet i wersje mobilne poszczególnych tytułów prasowych" - czytamy dalej.

W styczniu 2013 r. firma przebudowała salon w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie wg nowego konceptu stref tematycznych, które łączą asortyment sześciu kategorii: nauka & natura, kultura kuchni, świat zmysłów, dom & wnętrza, podróże & odkrycia, dziecko & rodzina. "Pozwala to na zwiększanie dynamiki sprzedaży produktów z kategorii pozawydawniczych, komplementarnych do tradycyjnego asortymentu Empiku (książka, gry, muzyka, film). Wyniki sprzedaży sklepu w nowej aranżacji są znacznie lepsze w porównaniu do innych sklepów w Warszawie" - informuje Empik.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.