Esprit, GAP, Aldo czy River Island nie znikną z polskiego rynku

Property News 17 marca 2014 18:14

Decyzja Grupy Empik Media&Fashion o wycofaniu się z segmentu modowego nie spowoduje, że z naszego rynku znikną takie sieci jak Esprit, GAP, Aldo czy River Island. Robert Urbański, prezes Ultimate Fashion, spółki zależnej EM&F, zapewnia, że właściciele tych marek są zainteresowani kontynuacją działalności w Polsce.

- Decyzja Grupy EM&F o wycofaniu się z segmentu modowego w praktyce oznaczać będzie najprawdopodobniej odsprzedaż marek ich właścicielom lub nowym partnerom, którzy skupią się na dalszym rozwoju poszczególnych biznesów - mówi Robert Urbański, prezes Ultimate Fashion, spółki zależnej Grupy EM&F, która zarządza segmentem mody.

Grupa EM&F, poprzez spółki zależne w Polsce, Rosji i na Ukrainie, prowadzi sklepy w dwóch modelach biznesowych: franczyzowym (Esprit w Polsce, Rosji i na Ukraine, Aldo i GAP w Polsce) oraz na podstawie umów joint venture (River Island w Polsce i w Rosji, Oviesse w Rosji i na Ukrainie).
- W obecnej sytuacji właściciele marek są zainteresowani kontynuacją ich działalności i będą w stanie efektywnie reagować na wyzwania wymagającego otoczenia rynkowego - dodaje prezes Urbański. - Dla przykładu wyniki sklepów River Island zarówno w Polsce, jak i w Rosji są dobre, dlatego właściciel marki jest zainteresowany nie tylko ich utrzymaniem, ale też dalszą ekspansją - powiedział Robert Urbański.

W 2013 roku zostały otwarte dwa nowe sklepy River Island w Polsce - w Złotych Tarasach w Warszawie i Galerii Riviera w Gdyni. Dodatkowo na początku 2014 roku zostały przeprowadzone remonty warszawskich sklepów w Arkadii i Galerii Mokotów.

Z kolei większość umów franczyzowych, na podstawie których Grupa EM&F prowadzi sklepy marek: Esprit, GAP i Aldo, przewiduje możliwość odkupu sklepów przez franczyzodawcę po zakończeniu okresu, na którą umowa została zawarta.

- Obecnie EM&F prowadzi zaawansowane rozmowy ze wszystkimi markami franczyzowymi, mające na celu przyspieszenie realizacji opcji odkupu przewidzianych w umowach. Spółka dokonywała już tego typu transakcji. W 2011 r. odsprzedała sklepy Mango i Hugo Boss, a w lutym br. sklepy New Look do franczyzodawców - potwierdza Robert Urbański.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10636

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane