Eurocash: IV kwartał nie musi być słaby

Autor: Parkiet 9 listopada 2013 12:55

Integracja przejętego od Emperii Tradisu nadal obciąża wyniki Eurocashu. Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocashu mówi, że część struktur wciąż się dubluje, co powoduje dodatkowe koszty, a pełne efekty działań optymalizacyjnych będą widoczne po zaplanowanym na przyszły rok zintegrowaniu systemów logistycznych Tradisu i Delikatesów Centrum - informuje Parkiet.

To jednak nie znaczy, że IV kwartał będzie słaby. Owczarek podkreśla, że w tej branży to tradycyjnie najlepszy w roku okres pod względem notowanych zysków i nie inaczej będzie w tym roku. Chociaż zaznacza jednocześnie, że rynek wciąż jest trudny i dodaje, że choć widać pewne oznaki poprawy w wybranych formatach, to jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o trwałej zmianie trendu.
Oprócz integracji Tradisu negatywny wpływ na wyniki trzeciego kwartału miało również zakończenie kontraktu ze Stokrotką. To sieć należąca do Emperii, która zdecydowała się postawić na własną logistykę, by uniknąć pośredników.
W efekcie skonsolidowana sprzedaż Eurocashu w III kwartale spadła o 3,6 proc., do 4,25 mld zł. EBITDA, czyli wynik operacyjny powiększony o amortyzację, poszła w dół o 8,2 proc., do ponad 115 mln zł. Z kolei zysk netto wzrósł o 10,7 proc., do prawie 74 mln zł. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.