Eurocash rośnie dwucyfrowo dzięki akwizycjom w segmencie detalicznym

Autor: dlahandlu.pl 25 sierpnia 2017 09:24

Eurocash rośnie dwucyfrowo dzięki akwizycjom w segmencie detalicznym fot. materiały prasowe Eurosach

W drugim kwartale 2017 r. skonsolidowana sprzedaż grupy Eurocash sięgnęła niemal 6,1 mld zł i była o 14 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2016 r. W całym pierwszym półroczu br. skonsolidowane przychody wyniosły prawie 11,3 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 12 proc. rok do roku. Głównym motorem wzrostu sprzedaży były przejęcia spółek, a także ekspansja organiczna i rozwój nowych projektów.

– W drugim kwartale tego roku, jak i w całym pierwszym półroczu, sprzedaż grupy Eurocash wzrosła w tempie dwucyfrowym, co zawdzięczamy przede wszystkim akwizycjom, sfinalizowanym na przełomie 2016 i 2017 r., a w szczególności przejęciu sieci blisko 250 supermarketów EKO w południowo-zachodniej Polsce – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy grupy Eurocash.

Zgodnie z zapowiedziami, spółka rozpoczęła już integrację przejętych placówek z siecią Delikatesy Centrum. W pierwszym półroczu 11 sklepów EKO zmieniło szyld na Delikatesy Centrum.

- Rozwój własnego segmentu detalicznego to ważny element naszej strategii, gdyż dzięki temu jesteśmy w stanie budować skalę, która zapewni konkurencyjność nie tylko franczyzobiorcom Delikatesów Centrum, ale wszystkich klientów grupy – dodaje Jacek Owczarek.

Liczba własnych sklepów detalicznych kontrolowanych przez grupę Eurocash na koniec pierwszego półrocza br. obejmowała 452 placówki w sieci Inmedio, 116 w sieci Delikatesy Centrum oraz 244 w sieci EKO (w tym 11, które obecnie funkcjonują już pod szyldem Delikatesy Centrum). Łączna sprzedaż segmentu detalicznego za pierwszych sześć miesięcy 2017 r. przekroczyła 1,1 mld zł wobec niespełna 470 mln zł w analogicznym okresie 2016 r. EBITDA tego segmentu w pierwszym półroczu br. wyniosła natomiast ponad 20 mln zł wobec 13 mln zł przed rokiem.

Poza skokowym wzrostem przychodów w segmencie detalicznym, gdzie motorem wzrostów były zrealizowane akwizycje, do wzrostu łącznej sprzedaży grupy Eurocash przyczynił się również rozwój w kanałach hurtowych.

W pierwszym półroczu br. sprzedaż segmentu Hurt Niezależny (do którego zaliczana jest przede wszystkim sprzedaż realizowana poprzez sieć hurtowni Cash&Carry, Eurocash Alkohole oraz Eurocash Serwis) wzrosła o blisko 6 proc. rok do roku i sięgnęła 6,2 mld zł. EBITDA segmentu wyniosła w tym okresie blisko 71 mln zł wobec 83 mln zł przed rokiem. Spadek EBITDA wynikał ze słabszych wyników Eurocash Serwis wyspecjalizowanego w dystrybucji papierosów i produktów impulsowych. Zgodne z oczekiwaniami efekty przynosi natomiast rozpoczęta w tym roku restrukturyzacja sieci Eurocash Cash&Carry. Wyniki tego formatu ustabilizowały się. Po zamknięciu trzech placówek w I półroczu, ich liczba na koniec czerwca wynosiła 187.

Liczba sklepów sieci partnerskiej „abc”, które są głównymi klientami Eurocash Cash&Carry, w pierwszym półroczu br. powiększyła się o ponad 50 placówek i na koniec czerwca liczyła 8.659 lokalizacji.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane