Eurocash zanotował 3,6-proc. spadek sprzedaży

Autor: www.dlahandlu.pl 8 listopada 2013 13:15

Eurocash zanotował 3,6-proc. spadek sprzedaży

Sprzedaż Grupy Eurocash wyniosła w trzecim kwartale br. niespełna 4,25 mld zł i była o 3,6 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2012 r. Spadek ten ma przede wszystkim związek ze zmianami zachodzącymi w Grupie Dystrybucyjnej Tradis, przejętej pod koniec 2011 r.

Z końcem lipca br. wygasła umowa Tradisu z siecią Stokrotka. Tymczasem w trzecim kwartale 2012 r. przychody Tradisu z tytułu dostaw dla Stokrotki wyniosły 182 mln zł - wskazuje Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

Ponadto, elementem restrukturyzacji i integracji Tradisu z Grupą Eurocash było systematyczne przenoszenie działalności placówek cash&carry Tradisu do formatu Eurocash Cash&Carry, podczas gdy w trzecim kwartale ubiegłego roku sprzedaż w tych lokalizacjach wyniosła około 158 mln zł. Tradis, który w ramach Grupy Eurocash skupia się na dystrybucji aktywnej (z dostawą do klienta) przejął natomiast od Premium Distributors i Eurocash Dystrybucja dostawy artykułów FMCG do stacji paliw. W trzecim kwartale br. łączna sprzedaż Grupy Dystrybucyjnej Tradis wyniosła niespełna 1,15 mld zł, o 1/5 mniej niż w analogicznym okresie 2012 r.

Przeniesienie działalności hurtowni cash&carry Tradisu do Eurocash Cash&Carry przyczyniło się z kolei do wzrostu sprzedaży w tym formacie w trzecim kwartale br. do 1,24 mld zł, czyli o 9,5 proc. rok do roku. Narastająco w ciągu trzech kwartałów 2013 r. sprzedaż hurtowni Eurocash Cash and Carry do klientów zewnętrznych wzrosła o 11,9 proc. do blisko 4 mld zł.

Wzrost sprzedaży dla stałej liczby hurtowni Eurocash Cash&Carry (like-for-like) wyniósł w minionym kwartale 0,5%, a narastająco za pierwsze trzy kwartały 2013 r. ponad 3,9 proc.

Sieć Sklepów abc, czyli rozwijana przez Eurocash franczyzowa sieć zrzeszająca małe i średnie sklepy spożywcze oraz spożywczo-przemysłowe, liczyła na koniec września br. 5 887 placówek. Oznacza to, że w minionym kwartale powiększyła się ona o 200 sklepów.

Eurocash planuje także dalszy rozwój sieci franczyzowej Delikatesy Centrum. W trzecim kwartale br. powiększyła się ona o 10 placówek i na koniec września zrzeszała 830 sklepów. Sprzedaż hurtowa w ramach tej sieci wzrosła w minionym kwartale o 16,5 proc. rok do roku i przekroczyła 456 mln zł. Narastająco od początku roku sprzedaż z centrów dystrybucyjnych Delikatesy Centrum przekroczyła natomiast 1,2 mld zł i była o 11,4 proc. większa niż w pierwszych trzech kwartałach 2012 r. Sprzedaż hurtowa like-for-like w tym formacie (dla tej samej liczby sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum) wzrosła w III kwartale 2013 r. o 6,2 proc. rok do roku, a narastająco za trzy kwartały wzrost wyniósł 1,5 proc.

  • LEWIATAŃCZYK 2013-11-17 13:17:04

    maja spadki bo stracili nasze zaufanie

  • MIŚpluszowy 2013-11-09 13:01:14

    Eueocash notuje spadki w części hurtowej,a tu reklama w mediach wprost nie pomoże... biedrąka, żabka i lidl, to detal...

  • OLAZIBI 2013-11-09 09:32:43

    JAK TO SIĘ MA DO WZROSTU W BIEDRĄCE, ŻABCE CZY LIDLU? CZY NIE WARTO BY BYŁO PÓJŚĆ ICH ŚLADEM I INWESTOWAĆ W REKLAMĘ W MEDJACH???

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,26

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.