Euromonitor o trendach na rynku konsumenckim i znaczeniu dygitalizacji

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2017 10:54

Euromonitor o trendach na rynku konsumenckim i znaczeniu dygitalizacji Fot. Shutterstock

Jak wynika z prezentacji Euromonitora, na światowy rynek konsumencki w najbliższych kilkunastu latach będą wpływały między innymi następujące czynniki: rosnący udział w zakupach najmłodszego pokolenia (do 19 lat), wzrost zamożności społeczeństw, w tym Polski, coraz powszechniejszy dostęp do internetu i technologii cyfrowych, czy zwiększające się zainteresowanie wartością dodaną produktów (wyższa jakość, produkty wytworzone w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju).

Według danych Euromonitora, najbardziej obiecującą grupą konsumentów są osoby w wieku do 19 lat, które odpowiadają za 32 proc. zakupów. 27 proc. zakupów dokonują osoby w wieku 20-36 lat, a 20 proc. – osoby w wieku 37-52 lata.

Osoby starsze, w wieku od 53 do 71 lat odpowiadają za 16 proc. zakupów, a 72-94-latkowie tylko za 0,37 proc. zakupów. Bazą do wyliczeń Euromonitora jest pula zakupów na poziomie 7,44 mld USD.

Euromonitor szacuje, że najmłodsze pokolenie korzysta już obecnie z najbardziej rozwiniętych technologii: AR i VR (rozszerzona rzeczywistość i wirtualna rzeczywistość) oraz preferuje komunikację w formie emotikonów. Najlepszym sposobem dotarcia do tych konsumentów jest snapchat,  czy streaming muzyki. Jest to zatem bardziej innowacyjne podejście niż wobec osób z pokolenia millennialsów (20-36 lat), którzy porozumiewają się poprzez wiadomości na smartfonie. Do tej grupy osób dociera komunikacja poprzez aplikacje typu Tinder czy gry.

Pokolenie lat 1960-1980 to osoby, które komunikują się poprzez smsy oraz emaile. Te osoby często serfują po internecie i bywają częstymi gośćmi na portalu LinkedIn. Z kolei pokolenie obecnych 53-71 latków to bardzo już konserwatywne osoby, ich znajomość technologii zamyka się zazwyczaj w obsłudze telefonu czy TV. Osoby starsze należą natomiast do pokolenia przed okresem cyfryzacji i korzystają z najnowszych rozwiązań technologicznych w ogóle.

Jak wynika z prezentacji Euromonitora, na rynek konsumencki w najbliższych kilkunastu latach będą wpływały także następujące czynniki: wzrost zamożności społeczeństw, coraz powszechniejszy dostęp do internetu i technologii cyfrowych, czy zwiększające się zainteresowanie wartością dodaną produktów.

Według danych Euromonitora, dochód rozporządzalny na gospodarstwo domowe wynosił w 2016 roku w Polsce 17,5 tys. USD i w ciągu lat 2011-2016 rósł średniorocznie (CAGR) o 3,2 proc. prognoza zakłada natomiast, że w latach 2016-2021 dochód ten będzie się zwiększał średnio o 3,5 proc. Te wyniki stawiają Polskę wśród krajów o najszybciej rosnącym dochodzie rozporządzalnym. Wyprzedzają nas tylko niektóre kraje azjatyckie i Europy Środkowo-Wschodniej.

Przewagą rynków wschodzących, takich jak Polska, jest wciąż stosunkowo niski średni wiek społeczeństwa. W tego typu krajach jest to ponad 31 lat, podczas gdy w krajach rozwiniętych średnia wieku to 44,5 roku. Dla całego świata poziom ten wynosi niemal 33 lata.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10814

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 748653

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane