Euromonitor o trendach na rynku konsumenckim i znaczeniu dygitalizacji

Autor: dlahandlu.pl 31 października 2017 10:54

Euromonitor o trendach na rynku konsumenckim i znaczeniu dygitalizacji Fot. Shutterstock

Jak wynika z prezentacji Euromonitora, na światowy rynek konsumencki w najbliższych kilkunastu latach będą wpływały między innymi następujące czynniki: rosnący udział w zakupach najmłodszego pokolenia (do 19 lat), wzrost zamożności społeczeństw, w tym Polski, coraz powszechniejszy dostęp do internetu i technologii cyfrowych, czy zwiększające się zainteresowanie wartością dodaną produktów (wyższa jakość, produkty wytworzone w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju).

Według danych Euromonitora, najbardziej obiecującą grupą konsumentów są osoby w wieku do 19 lat, które odpowiadają za 32 proc. zakupów. 27 proc. zakupów dokonują osoby w wieku 20-36 lat, a 20 proc. – osoby w wieku 37-52 lata.

Osoby starsze, w wieku od 53 do 71 lat odpowiadają za 16 proc. zakupów, a 72-94-latkowie tylko za 0,37 proc. zakupów. Bazą do wyliczeń Euromonitora jest pula zakupów na poziomie 7,44 mld USD.

Euromonitor szacuje, że najmłodsze pokolenie korzysta już obecnie z najbardziej rozwiniętych technologii: AR i VR (rozszerzona rzeczywistość i wirtualna rzeczywistość) oraz preferuje komunikację w formie emotikonów. Najlepszym sposobem dotarcia do tych konsumentów jest snapchat,  czy streaming muzyki. Jest to zatem bardziej innowacyjne podejście niż wobec osób z pokolenia millennialsów (20-36 lat), którzy porozumiewają się poprzez wiadomości na smartfonie. Do tej grupy osób dociera komunikacja poprzez aplikacje typu Tinder czy gry.

Pokolenie lat 1960-1980 to osoby, które komunikują się poprzez smsy oraz emaile. Te osoby często serfują po internecie i bywają częstymi gośćmi na portalu LinkedIn. Z kolei pokolenie obecnych 53-71 latków to bardzo już konserwatywne osoby, ich znajomość technologii zamyka się zazwyczaj w obsłudze telefonu czy TV. Osoby starsze należą natomiast do pokolenia przed okresem cyfryzacji i korzystają z najnowszych rozwiązań technologicznych w ogóle.

Jak wynika z prezentacji Euromonitora, na rynek konsumencki w najbliższych kilkunastu latach będą wpływały także następujące czynniki: wzrost zamożności społeczeństw, coraz powszechniejszy dostęp do internetu i technologii cyfrowych, czy zwiększające się zainteresowanie wartością dodaną produktów.

Według danych Euromonitora, dochód rozporządzalny na gospodarstwo domowe wynosił w 2016 roku w Polsce 17,5 tys. USD i w ciągu lat 2011-2016 rósł średniorocznie (CAGR) o 3,2 proc. prognoza zakłada natomiast, że w latach 2016-2021 dochód ten będzie się zwiększał średnio o 3,5 proc. Te wyniki stawiają Polskę wśród krajów o najszybciej rosnącym dochodzie rozporządzalnym. Wyprzedzają nas tylko niektóre kraje azjatyckie i Europy Środkowo-Wschodniej.

Przewagą rynków wschodzących, takich jak Polska, jest wciąż stosunkowo niski średni wiek społeczeństwa. W tego typu krajach jest to ponad 31 lat, podczas gdy w krajach rozwiniętych średnia wieku to 44,5 roku. Dla całego świata poziom ten wynosi niemal 33 lata.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,98

  • Śr

    5,25

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8185

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.