Europejski wzrost sprzedaży FMCG spadł z 3 proc. do 1,7 proc.

www.portalspozywczy.pl 29 kwietnia 2014 10:08

Sprzedaż sektora FMCG w IV kwartale br. w Europie zwiększyła się zaledwie o 1,7 proc. rdr, podczas gdy w III kwartale wzrost ten wynosił 3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. - podała firma Nielsen.

Jak dodano, nominalny wzrost wartości sprzedaży produktów FMCG w Europie jest napędzany przez inflację, a nie wzrost wolumenów.
Wielkość sprzedaży w IV kw. spadła o 0,6 proc. rdr w porównaniu do 0,2-proc. wzrostu rdr w poprzednim kwartale. Z 21 krajów mierzonych, mniej niż połowa (8) odnotowała wzrost wielkości sprzedaży, w porównaniu do 12 krajów, w stosunku do poprzedniego kwartału.
Nielsen tłumaczy powyższą sytuację tym, że prawie jedna trzecia Europejczyków korzysta z tańszych marek spożywczych, aby zaoszczędzić pieniądze. Dlatego firmy FMCG będą starały się zachęcić klientów do zakupów poprzez akcje marketingowe i promocyjne.
Nielsen spodziewa się zwiększenie wolumenów sprzedaży w 2014 roku, szczególnie w II kwartale, na który przypadła w tym roku Wielkanoc. Później optymizm konsumencki mają rozgrzewać piłkarskie mistrzostwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.