Facebook rozszerza WhatsApp o dwie funkcjonalności dla biznesu

Autor: PAP 6 września 2017 11:46

Facebook rozszerza WhatsApp o dwie funkcjonalności dla biznesu Fot. Shutterstock

Facebook testuje dwie nowe funkcjonalności aplikacji WhatsApp przeznaczone dla użytkowników biznesowych. Według "The Wall Street Journal" mają one być nowym kanałem finansowania dla popularnego komunikatora, który Facebook zakupił za 22 mld dolarów.

Nowe funkcjonalności WhatsApp przeznaczone mają być dla firm i organizacji różnej wielkości. Obecnie bezpłatne i w fazie testów, z czasem dostępne będą za opłatą, funkcje biznesowe popularnego komunikatora mają według "WSJ" pomóc Facebookowi w szybszym uzyskaniu zwrotu z inwestycji w zakup WhatsApp.

Aplikacja biznesowa WhatsApp pozwala małym firmom obsługiwać klientów za pośrednictwem komunikatora poprzez udzielanie odpowiedzi na ich pytania, a także wysyłanie powiadomień na temat działań firmy. Większe organizacje mogą wykorzystywać podobną aplikację zaprojektowaną specjalnie dla nich, różniącą się od tej dla małych firm tym, że pozwala na łączenie się z klientami bezpośrednio za pomocą komunikatora WhatsApp. Ostatnią, trzecią zmianą profilującą komunikator na użytkowników biznesowych ma być umożliwienie weryfikacji kont firmowych, tak by konsumenci mogli rozróżniać w aplikacji profile biznesowe od tych należących do osób prywatnych.

Nowe funkcjonalności i aplikacje powiązane z WhatsApp są testowane obecnie przez firmy z Brazylii, krajów europejskich, Indii i Indonezji. Wśród nich są przedsiębiorstwa takie, jak holenderskie linie lotnicze KLM. Rzecznik WhatsApp na razie nie ujawnia, kiedy nowe funkcje przestaną być dostępne bezpłatnie.

"The Wall Street Journal" wskazuje, że decyzja o rozwoju popularnej aplikacji WhatsApp w stronę funkcji biznesowych jest potwierdzeniem intencji Facebooka dotyczących monetyzacji usług komunikacyjnych. Firma Marka Zuckerberga walczy ze spowolnieniem we wzroście przychodów płynących z głównej usługi, jaką jest newsfeed serwisu społecznościowego.

Facebook jest właścicielem dwóch najpopularniejszych komunikatorów - WhatsApp i Messengera. W lipcu serwis Zuckerberga rozpoczął testy reklam wewnątrz drugiego z wymienionych komunikatorów, wyświetlanych pomiędzy konwersacjami użytkowników. Strategia temu towarzysząca według "WSJ" jest podobna do tej, która przyświecała wprowadzeniu reklam w serwisie Instagram, który Facebook zakupił w 2012 roku za miliard dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ehhhh 2017-09-07 11:04:32

    "...że pozwala na łączenie się z klientami bezpośrednio za pomocą komunikatora WhatsApp."



    a teraz nie można się połączyć przez WhatsApp z klientem?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,45

  • Śr

    4,02

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane