Facebook rozszerza WhatsApp o dwie funkcjonalności dla biznesu

Autor: PAP 6 września 2017 11:46

Facebook rozszerza WhatsApp o dwie funkcjonalności dla biznesu Fot. Shutterstock

Facebook testuje dwie nowe funkcjonalności aplikacji WhatsApp przeznaczone dla użytkowników biznesowych. Według "The Wall Street Journal" mają one być nowym kanałem finansowania dla popularnego komunikatora, który Facebook zakupił za 22 mld dolarów.

Nowe funkcjonalności WhatsApp przeznaczone mają być dla firm i organizacji różnej wielkości. Obecnie bezpłatne i w fazie testów, z czasem dostępne będą za opłatą, funkcje biznesowe popularnego komunikatora mają według "WSJ" pomóc Facebookowi w szybszym uzyskaniu zwrotu z inwestycji w zakup WhatsApp.

Aplikacja biznesowa WhatsApp pozwala małym firmom obsługiwać klientów za pośrednictwem komunikatora poprzez udzielanie odpowiedzi na ich pytania, a także wysyłanie powiadomień na temat działań firmy. Większe organizacje mogą wykorzystywać podobną aplikację zaprojektowaną specjalnie dla nich, różniącą się od tej dla małych firm tym, że pozwala na łączenie się z klientami bezpośrednio za pomocą komunikatora WhatsApp. Ostatnią, trzecią zmianą profilującą komunikator na użytkowników biznesowych ma być umożliwienie weryfikacji kont firmowych, tak by konsumenci mogli rozróżniać w aplikacji profile biznesowe od tych należących do osób prywatnych.

Nowe funkcjonalności i aplikacje powiązane z WhatsApp są testowane obecnie przez firmy z Brazylii, krajów europejskich, Indii i Indonezji. Wśród nich są przedsiębiorstwa takie, jak holenderskie linie lotnicze KLM. Rzecznik WhatsApp na razie nie ujawnia, kiedy nowe funkcje przestaną być dostępne bezpłatnie.

"The Wall Street Journal" wskazuje, że decyzja o rozwoju popularnej aplikacji WhatsApp w stronę funkcji biznesowych jest potwierdzeniem intencji Facebooka dotyczących monetyzacji usług komunikacyjnych. Firma Marka Zuckerberga walczy ze spowolnieniem we wzroście przychodów płynących z głównej usługi, jaką jest newsfeed serwisu społecznościowego.

Facebook jest właścicielem dwóch najpopularniejszych komunikatorów - WhatsApp i Messengera. W lipcu serwis Zuckerberga rozpoczął testy reklam wewnątrz drugiego z wymienionych komunikatorów, wyświetlanych pomiędzy konwersacjami użytkowników. Strategia temu towarzysząca według "WSJ" jest podobna do tej, która przyświecała wprowadzeniu reklam w serwisie Instagram, który Facebook zakupił w 2012 roku za miliard dolarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ehhhh 2017-09-07 11:04:32

    "...że pozwala na łączenie się z klientami bezpośrednio za pomocą komunikatora WhatsApp."



    a teraz nie można się połączyć przez WhatsApp z klientem?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,42

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.