Facebook zmusi reklamodawców do potwierdzenia zgody na profilowanie reklam przez e-mail

Autor: PAP 3 kwietnia 2018 15:05

Facebook zmusi reklamodawców do potwierdzenia, że posiadają ważne pod względem prawnym zgody użytkowników na profilowanie reklam przez e-mail - poinformował serwis The Verge. Zgody ma sprawdzać specjalne narzędzie certyfikujące.

Jego zadanie ma polegać przede wszystkim na upewnieniu się, że marketerzy wysyłają ukierunkowaną komunikację reklamową wyłącznie do tych użytkowników Facebooka, którzy wyrazili na to zgodę.

Dane z narzędzia, które będzie nazywać się Custom Audience (Indywidualni Odbiorcy) nie będą współdzielone z kontami firmowymi reklamodawców - wynika z korespondencji wewnętrznej Facebooka.

W ubiegłym tygodniu koncern potwierdził, że tymczasowo wstrzymuje dostęp zewnętrznych twórców aplikacji do swojej platformy.

Jak ocenił serwis The Verge, wszystkie zmiany, jakie w ostatnim czasie wprowadził Facebook, są pokłosiem głośnego skandalu związanego z nielegalnym wykorzystaniem danych niemal 50 mln użytkowników serwisu, jakiego dopuściła się firma Cambridge Analytica.

Narzędzie Custom Audience stanowi także element, dzięki któremu Facebook będzie działał zgodnie z zasadami określanymi przez Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (ang. General Data Protection Act, GDPR), którego przepisy wdrożone zostaną już 25 maja tego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4588

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 699147

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane