Faliński: Sprzedaż Piotra i Pawła to koniec pewnej epoki w polskim handlu detalicznym

www.portalspozywczy.pl 15 czerwca 2018 11:28

Faliński: Sprzedaż Piotra i Pawła to koniec pewnej epoki w polskim handlu detalicznym Na zdj. dr Maria Andrzej Faliński. Fot. PTWP

Sieć handlowa Piotr i Paweł była – i nadal jest – flagową marką polskiego handlu nowoczesnego. – Wieści z Piotra i Pawła wskazują więc na koniec pewnej epoki w polskim handlu detalicznym – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

– Oto uwierzyliśmy, że nowoczesność w polskim handlu ma dwie linie rozwojowe. Jedna z nich to sprzedaż masowa, budującą model powszechnej konsumpcji i dostępu do wielu towarów i usług, druga – sprzedaż delikatesowa, sięgającej ku najwyżej pozycjonowanym produktom o cechach tradycyjnych, regionalnych oraz nawiązujących do produktów z innych kultur, o światowej renomie – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Dodaje, że na coraz bardziej konkurencyjnym rynku był to ważny przekaz. – Na tyle ważny, że skłaniający odnoszące wielkie sukcesy sklepy dyskontowe do postawienia na produkty z wyższej półki. Dokonało się wówczas połączenie dyskontowych strategii postawienia na precyzyjnie dobraną i niezbyt rozbudowaną ilościowo strategię sprzedaży produktów najszybciej rotujących, w zdecydowanej większości tkwiących w liniach produktów własnej marki i dobrej – co nie znaczy najniższej – cenie, z elementami strategii delikatesowych: silnej promocji (od której dyskont raczej stronił „modelowo”) i przedłużaniu grup produktów w marce własnej o produkty brandowe – tłumaczy ekspert.

– Wieści z Piotra i Pawła wskazują więc na koniec pewnej epoki w polskim handlu detalicznym. Temu końcowi sprzyjają ograniczenia dla nowoczesnego handlu, takie jak np. zakaz handlu w niedzielę. Wygrywają na tym najsilniejsi, a słabsi i mniejsi otrzymają kolejny kamień do worka u konkurencyjnej szyi. Aż strach pomyśleć, jak będzie wyglądał rynek, gdy koniunktura się osłabi. Konsolidacjom nie będzie końca – prognozuje Andrzej Faliński.

– Dziś – jak czytamy w mediach – albo Jeronimo Martins Polska, albo Auchan mają przejąć Piotra i Pawła. Pamiętajmy jednak, że Piotr i Paweł to przede wszystkim marka handlowa i znane logo otoczone doskonałą narracją polskości i jakości. Każdy kupujący musi brać to pod uwagę, ale nie musi tej legendy kupować ani dołączać do swojego wizerunku i komunikacji korporacyjnej – dodaje.

  • Małgosia 2018-06-16 13:03:11

    pora się pakować, to nie kraj dla Polaków

  • seb. 2018-06-16 10:00:36

    Piotr i Paweł był nowoczesny, ale jakieś 10-15 lat temu, natomiast delikatesami nigdy nie byli i być nie chcieli, panie ekspercie...

  • Łukasz 2018-06-16 09:13:49

    @kita. Napisz to jeszcze raz z uwzględnieniem zasad pisowni języka polskiego.

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.