FMCG zajmuje tylko 46 proc. powierzchni gazetek wydawanych przez dyskonty

Autor: www.dlahandlu.pl 23 marca 2016 13:17

Średnia liczba wydanych gazetek w miesiącu przez sieci cash&carry w 2015 r. wyniosła 13,7 (14,7 w 2014 r.), przez sieci convenience 3,4 (3,6 w 2014 r.), drogerie 2 (1,8 w 2014 r.), dyskonty 7,1 (8 w 2014 r.), hipermarkety 8,5 (9,6) a przez supermarkety 5,1 (4,4). Średnio sieci handlowe wydają 5 gazetek miesięcznie - wynika a raportu ABR Sesta " Strategia sieci handlowych Analiza gazetek promocyjnych 2015 v 2014" .

Zdecydowanie największa liczba gazetek wydawanych przez C&C wynika z szerokiego
asortymentu i dodatkowych gazetek tematycznych. Najdłuższym średnim czasem obowiązywania gazetek charakteryzują się drogerie (ponad dwa tygodnie). Z kolei największa
średnia liczba stron występuje w przypadku drogerii i dyskontów.

Kategorie FMCG zajmują 95% gazetki w drogeriach, ale już tylko 46% w dyskontach, gdzie dominują produkty z ofert specjalnych, przede wszystkim odzież, obuwie, tekstylia domowe, zabawki. FMCG w gazetkach sieci convenience zajmuje 81%, w gazetkach supermarketów 68%, w przypadku sieci C&C 62%, a w hipermarketach 50%.

Biorąc pod uwagę udział marki własnej w rynku FMCG wg powierzchni modułów w przypadku dyskontów jest to 37%(32% w 2014 r.), w sieci C&C 8% (9% w 2014 r.), w hipermarketach 7% (tyle samo w 2014 r.), w sieciach convenience również 7%(tyle samo w 2014 r.), a w drogeriach i supermarketach 6% (tyle samo w 2014 r.).

Oznacza to, że wszystkie kanały poza dyskontami przeznaczają mniej niż 10% powierzchni na
promowanie oferty marek innych niż narodowe. Dyskonty z racji oferowanego asortymentu prezentują w tym zakresie inną strategię.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.